Przejdź do głównej zawartości

Rozszerzenie linii kablowej VFD z MCM VFD do obsługi silników o dużej mocy

Industrial IT Team

Wiele istniejących instalacji z VFD używa nieprawidłowych kabli. Często kable z gęsto splecionym pancerzem TECK lub stale spawanym i wyginanym pancerzem aluminiowym (CCA) są używane do podłączenia VFD do silnika. Te typy kabli będą uwalniać nadmierne szumy elektryczne w wielu instalacjach – a te szumy elektryczne mogą siać spustoszenie w przypadku wrażliwych komponentów elektronicznych, okablowania sieciowego i innych wrażliwych przewodów występujących w większości nowoczesnych obiektów przemysłowych.

Rozwiązaniem jest użycie specjalnie zaprojektowanego kabla VFD z oplotem foliowym lub miedzianą osłoną i odpowiednimi przewodami uziemiającymi. W przypadku większych kabli ważne staje się wykorzystanie symetrycznego projektu uziemienia w celu zrównoważenia indukowanych prądów gruntowych. W porównaniu do TECK lub CCA, ten typ kabla VFD zapewnia lepszą wydajność w kategoriach ograniczenia prądu wspólnego (CMC) oraz w innych obszarach.


Niedawno Belden ogłosił rozszerzenie linii kablowej VFD o 250 MCM, 350 MCM i 500 MCM. Te kable MCF VFD (patrz arkusz danych) obsługują instalacje z silnikami do 250 koni mechanicznych o mocy 460 V do stosowania w przemyśle naftowym i gazowym, petrochemicznym, produkcji energii, wody/ścieków i innych wymagających środowiskach przemysłowych.

Kable VFD firmy Belden MCM są przeznaczone do użytku w odsłoniętych kanałach kablowych, bezpośrednim zakopaniu oraz w środowisku mokrym lub suchym. Kable VFD MCM firmy Belden zostały zaprojektowane w celu zapewnienia najwyższej wydajności w zastosowaniach wrażliwych na szum lub w wilgotnym lub mokrym środowisku, w którym napięcie fali odbitej może zniszczyć przewodniki PVC/nylon. Kabel jest odpowiedni do stosowania z praktycznie wszystkimi urządzeniami VFD, a także jako ekranowany kabel zasilający dla innych urządzeń półprzewodnikowych.

Możesz przeczytać więcej o tym, jak wybrać i zainstalować odpowiedni kabel do silników VFD. Niedawno stworzony dokument jest już dostępny!

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, wątpliwości czy uwagi, zapraszamy do kontaktu! Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 15:00.
Tel: +48 32 256 25 33
E-mail: info@pf-electronic.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Nowa parametryzacja - „IO-Link bez skomplikowanej części”

Artjom Bil Co to jest IO-Link? Technologia IO-Link, oparta na standardzie IEC 61131-9 dla sterowników programowalnych, umożliwia komunikację między inteligentnymi czujnikami, siłownikami i sterownikami PLC wszelkiego rodzaju. Odegrała ważną rolę w praktycznym gromadzeniu i monitorowaniu danych produkcyjnych. Ten nieoceniony przepływ informacji daje producentom możliwość ciągłego dostrajania swojej działalności, optymalizacji jakości i wydajności oraz minimalizacji przestojów. Jako taka jest podstawową potrzebą komunikacji na poziomie lokalnym i umożliwia przejrzystość danych w ramach Przemysłowego Internetu Rzeczy . Można by pomyśleć, że operatorzy przemysłowi pokochaliby technologię IO-Link . Niestety, w rzeczywistości jest to stosunek miłość/nienawiść. Wielu użytkowników uważa, że ​​technologia IO-Link jest świetna, dopóki nie będą musieli zarządzać bibliotekami parametrów urządzeń IO-Link w sieci. Może to stać się bardzo skompliko...

Ethernet przemysłowy a zwykły Ethernet: dlaczego to ma znaczenie?

Sylvia Feng Środowiska przemysłowe są trudne. Mówię o oleju, kurzu, wodzie i wysokich temperaturach. Środowisko, w którym działa wiele obiektów przemysłowych, znacznie różni się od budynku biurowego lub sklepu detalicznego. Mimo to oczekuje się, że wiele (pozornie) podstawowych funkcji będzie działać płynnie, pomimo tych warunków. Fabryki muszą mieć możliwość przesyłania danych z jednej maszyny do drugiej i muszą mieć możliwość polegania na kablu, aby działał w ekstremalnych warunkach. Jednym z obszarów, który może wywrzeć niesamowity wpływ na producentów, zarówno pozytywnie, jak i negatywnie, jest niezawodność, bezpieczeństwo i siła ich kabla sieciowego. Po prostu użycie dowolnego kabla Ethernet nie będzie działać. Zwykłe urządzenia, które mogą działać dobrze w warunkach biurowych z kontrolowaną temperaturą, nie wytrzymają ekstremów środowiska przemysłowego. Oto świetna analogia: jak niedorzeczne byłoby umieścić pingwina na pustyni? Wszysc...

Single Pair Ethernet idzie naprzód

Uwe Widmann Jak sama nazwa wskazuje, Single Pair Ethernet (SPE) wykorzystuje tylko jedną parę przewodów do przesyłania danych, w przeciwieństwie do dwóch par, które od dawna są standardem w większości okablowania Ethernet używanego na całym świecie. Potencjalne korzyści wynikające ze zmniejszenia „wnętrza” kabla nawet o 75% są dość intuicyjne: zmniejszona waga, obniżony koszt, mniejsza powierzchnia, łatwiejszy montaż itp. Oczywiście potencjalne wady mogą być równie intuicyjne – zredukowana wewnętrzna struktura kabla może oznaczać krótszy zasięg i niższe prędkości transmisji danych. Na szczęście istnieją pewne zastosowania, w których krótszy zasięg i niższe prędkości transmisji danych nie stanowią problemu, i to w jednym z takich zastosowań - okablowaniu samochodów do przesyłania informacji o czujnikach i diagnostyce oraz komunikacji pokładowej - po raz pierwszy z powodzeniem sprawdzono Single Pair Ethernet. Rzeczywiście, nowoczesny samochód może mieć tysiące połącz...