Mike Miclot
W zniżkowej sytuacji
gospodarczej producenci mogą pokusić się o tańsze komponenty sieciowe. Zanim
jednak weźmiesz na celownik komponent w najniższej cenie, upewnij się, aby
najpierw obliczyć, ile będzie Cię kosztować przestój w sieci. Właśnie dlatego.
Poprzednio byłem
odpowiedzialny za program System Integrator (SI) dla mojego pracodawcy. W tym
czasie odbyłem wiele rozmów z pracownikami SI, a jeden opowiedział mi historię,
która wciąż mi towarzyszy. Zrobił pracę dla firmy z branży spożywczej Fortune
500. Instalacja i uruchomienie poszły dobrze, ale kilka miesięcy później dostał
telefon od klienta, który skarżył się, że system przeszedł kilka denerwujących
przestojów.
Zasadniczo system
zatrzymał się bez wyraźnego powodu. Zostałby zresetowany, będzie w porządku
przez kilka tygodni, a potem stanie się to ponownie. Użytkownik próbował sam
rozwiązać problem, ale nie mógł ustalić jego przyczyny.
SI wysłał inżyniera na miejsce
na tydzień. Przeprowadzili kilka testów - weryfikacji logiki itd. - ale nie
znaleźli żadnych incydentów. Dwa tygodnie później SI otrzymał kolejne
połączenie od klienta - tym razem bardziej zirytowane. Ponownie SI wysłał
inżyniera, by zaczął sprawdzać okablowanie. Inżynier zauważył, że została użyta
"słaba" marka, ale nie mógł pokazać za pomocą danych testowych, że
przyczyną była instalacja elektryczna.
Później w ciągu tygodnia
inżynier zauważył migające diody LED na czujnikach. W pobliżu był członek
personelu konserwującego, opierający się o taśmę transportową, po której biegł
kabel, z podłączonym do pasa walkie-talkie. Miał ustawioną bardzo dużą głośność
i od czasu do czasu słychać było paplaninę. Okazało się, że walkie-talkie
wywołało wystarczająco dużo zakłóceń elektromagnetycznych (EMI) na słabym
kablu, aby spowodować fałszywe odczyty, co uniemożliwiło prawidłowe działanie
maszyn w systemie.
Morał tej historii - nie idź
na skróty w projektowaniu swojej infrastruktury sieciowej. Nadmierne przestoje
i częste koszty prac konserwacyjnych mogą szybko się sumować. Moim zdaniem
lepiej zapłacić teraz, niż później.
Czy znasz podobną historię? Podziel się swoimi
przemyśleniami lub historiami w sekcji komentarzy poniżej!
Jeśli masz jakiekolwiek
pytania, wątpliwości czy uwagi, zapraszamy do kontaktu! Jesteśmy do dyspozycji
od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 16:00.
Tel: +48 32 256 25 33
E-mail: info@pf-electronic.pl
Komentarze
Prześlij komentarz