Belden
Jednym ze wskaźników, że nadszedł czas na
zaktualizowanie projektu sieci, jest sytuacja, w której rozwiązywanie problemów
trwa zbyt długo i ma znaczny wpływ na produkcję. To był jeden z problemów,
przed którymi stanęła firma Johnson Controls’ Automotive Experience Group,
kiedy zdecydowała, że infrastruktura płaskich sieci "jeden rozmiar dla
wszystkich" musi się zmienić.
Płaski projekt sieci był kontrolowany
przez dział IT, który początkowo nie rozumiał, w jaki sposób dobre metody
stosowane do zarządzania siecią przedsiębiorstwa zakłócały sieć hali
produkcyjnej.
Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na
informacje w czasie rzeczywistym coraz więcej specjalistów IT angażuje się w
sieci produkcyjne. Jeśli jesteś jedną z tych osób lub jesteś inżynierem,
który życzy sobie, aby dział IT zrozumiał wymagania dotyczące Twojej sieci
operacyjnej, przydatna może być historia Johnson Controls.
IT przedsiębiorstwa i IT przemysłowe NIE
są takie same
Strategie sieciowe i cele różnią się w
zależności od stanowiska. Dział IT musi stawiać na pierwszym miejscu
integralność danych. Z drugiej strony, zakłady produkcyjne Just-in-Time
(JIT) żyją i umierają, utrzymując linie produkcyjne w ruchu, aby sprostać
wymogom ilościowym, jakościowym i dostawczym.
W Johnson Controls były trzy główne
wyzwania dla inżynierów systemów sterowania w starej, płaskiej architekturze
sieci:
1) Skanowanie sieci IT
czasami pochłaniało wymaganą przepustowość w nieodpowiednim momencie. Mogło
to spowodować na tyle opóźnienia, aby przeszkodzić urządzeniom fabrycznym,
które nie tolerują losowości w dostarczaniu sygnałów krytycznych czasowo, w
trybie offline. Rezultatem były nieplanowane przestoje, które zasiały
zamęt w napiętym harmonogramie produkcji.
2) Zarządzanie siecią
zostało przekazane do niezależnego operatora. Umowa o poziom usług (SLA),
która odpowiadała potrzebom grupy IT, regulowała odpowiedź strony
trzeciej. Gdy adres portu lub inne szczegóły sieci musiały zostać
zmienione, koordynatorzy IT musieli złożyć zlecenie zmiany. Czasami
sprzęt nie działał lub linie zepsuły się podczas realizacji zamówień.
3) Koordynatorzy i
kontrolerzy IT czasami spędzali wiele godzin na rozwiązywaniu problemów
związanych z przerwami w sieci, co jest kosztownym działaniem, gdy fabryka posiada harmonogram, którego trzeba przestrzegać.
Tworzenie globalnej strategii sieci
przemysłowej
Częścią migracji Johnson Controls do
bardziej odpornej przemysłowej infrastruktury Ethernet było oddzielenie sieci
IT od sieci zakładowej. Wymagało to również posiadania przemysłowej zapory
sieciowej kontrolującej komunikację między obiema sieciami. To rozwiązanie
zaproponował Joe Lavis, menedżer IT w dziale IT Process Automotive
Experience Group, wraz z Kevinem Hooksem, dyrektorem IT ds. produkcji, łańcucha
dostaw i systemów jakości.
Nowy projekt sieci został zatwierdzony
przez kierownictwo i został wprowadzony do fabryki JIT Johnson Controls w
Northwood, Ohio. Ten sam projekt zostanie wprowadzony do globalnych
obiektów, gdy zbudowane zostaną nowe zakłady lub gdy planowana będzie znaczna
ekspansja z istotnymi przestojami.
Według Lavisa korzyściami
operacyjnymi nowej architektury są:
·
Większa dostępność dzięki redukcji nieplanowanych przestojów.
·
Ochrona urządzeń sterujących produkcją przed obciążonym ruchem biurowym i
niezapowiedzianymi skanami sieci, które w przeszłości unieruchamiały urządzenia
w trybie offline.
·
Zwiększona wydajność sieci dzięki zmniejszonemu
zużyciu pasma w ruchu multiemisji dzięki funkcjom zarządzania przełącznikami.
·
Poprawione bezpieczeństwo i szczegółowa kontrola komunikatów przesyłanych
pomiędzy sieciami informatycznymi i zakładowymi za pomocą przemysłowej zapory sieciowej
między obiema sieciami.
i ostatnie, ale nie mniej ważne:
·
Inżynierowie kontroli mają teraz pełną własność sieci produkcyjnej, co pozwala
im zarządzać nią, aby osiągnąć i przekroczyć cele produkcyjne.
Po stronie finansowej kolejną korzyścią
była możliwość wykorzystania nowych urządzeń sieciowych, ponieważ przełączniki
i routery przemysłowe są zaprojektowane do pracy przez długi czas, nawet do 25
lat.
Współpraca korporacji z działem IT i
kontroli technicznej opłaca się
Sukces projektu Johnson Controls pokazuje,
jak IT może napędzać zmiany, które prowadzą do lepszych wyników firmy, dzięki
zrozumieniu unikalnych wymagań sieci przemysłowych.
Aby zobaczyć schemat sieci systemu Johnson
Controls i dowiedzieć się, jak planuje wdrożyć nowy projekt sieci na całym
świecie, zapoznaj się z pełnym artykułem na temat IMPO.
Jakie są Twoje przemyślenia na temat tego,
jak IT i OT powinny współpracować? Czekam na Wasze komentarze!
Jeśli masz jakiekolwiek pytania,
wątpliwości czy uwagi, zapraszamy do kontaktu! Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku
do piątku w godz. 8:00 – 16:00.
Tel: +48 32 256 25 33
E-mail: info@pf-electronic.pl
Komentarze
Prześlij komentarz