Richard Weatherburn
Stoisz w korku w drodze
do domu, ale nie widzisz, co jest przyczyną tego przestoju. Słyszysz za sobą
syreny i musisz zjechać na ubocze, aby pojazdy awaryjne mogły przejechać. To
wzbudza twoje zainteresowanie.
Kiedy wracasz do domu, sprawdzasz
wiadomości i widzisz, że to autobus turystyczny się zapalił. Pasażerowie
zostali ewakuowani bez obrażeń, ale oczywiście zastanawiasz się: co spowodowało
pożar?
Czy to możliwe, że na pokładzie
autobusu był wyciek paliwa lub materiały łatwopalne? Scenariusze takie jak te
stanowią poważne zagrożenie dla komercyjnych pojazdów pasażerskich, takich jak
autobusy i autokary. Organizacja Narodów Zjednoczonych uznała tę kwestię za priorytetową,
a elementy ognioodporne stały się standardem zgodnie z rozporządzeniem ECE
R118. Wytyczne dotyczą publicznych pojazdów drogowych - wszelkich pojazdów
zaprojektowanych do przewozu ludzi i ładunków - i określają jasne wytyczne dotyczące
materiałów, z których można korzystać na pokładzie. Jasno określa także, w jaki
sposób należy projektować urządzenia elektryczne, aby zwiększyć bezpieczeństwo
pracy.
Uzupełnianie portfolio: Zapewnienie ognioodpornego,
wbudowanego rozwiązania Ethernet
Większość pasażerów
podróżujących autobusem ma trzy standardowe oczekiwania, które należy spełnić:
być bezpiecznym, mieć niezawodną i punktualną obsługę oraz aby podróż była produktywna
(np. wystarczające WiFi na pokładzie, opcje rozrywki i informacje o podróży).
Częścią spełniania oczekiwań pasażerów jest zastosowanie materiałów
zatwierdzonych przez przepisy. Chociaż nie jest to coś, co jest dla umysłowca
najwyższym priorytetem, jest to czynnik krytyczny, który rozważają
inżynierowie. Bezpieczeństwo przede
wszystkim.
Aby sprostać oczekiwaniom
pasażerów w zakresie produktywnej podróży (bez względu na to, czy pracują, czy
odtwarzają wideo), inżynierowie pracują nad dostarczeniem pojazdów wyposażonych
w pełny pokładowy system Ethernet. Pełna oferta obejmowałaby zatwierdzone przez
ECE R118 kable, przełączniki i routery LTE (do łączności pojazd-ziemia), które
mogą obsługiwać następujące funkcje Ethernet:
· Ulepszony nadzór
wideo i transmisja strumieniowa w czasie rzeczywistym z centrów kontroli
· Zdalna diagnostyka
w celu zwiększenia niezawodności floty pojazdów
· Systemy informacji
pasażerskiej, w tym aktualizacje tras, takie jak spodziewane czasy przylotu
· Bezbiletowe
podróżowanie i liczenie pasażerów ułatwiające podróżowanie pasażerom
· Aplikacje doradcze
dla kierowców i systemy lokalizacji dla lepszego zarządzania kosztami paliwa i
flotami pojazdów
· Dostęp do
Internetu i rozrywki na pokładzie, aby sprostać rosnącym wymaganiom pasażerów
Podobnie jak ogień bez
tlenu, powyższe funkcje nie mogą być obsługiwane bez zwiększonych możliwości
przepustowości, na jakie pozwalają przełączniki i kable Ethernet. Odpowiadając
na zapotrzebowanie Ethernet zarówno na szybkość, jak i na bezpieczeństwo,
szybkie prędkości przesyłu danych (do 10 Gb/s) oznaczają, że informacje mogą z
łatwością podróżować po sieci pokładowej, a także dotrzeć do odległych centrów
sterowania i przystanków autobusowych. Zwarta i elastyczna konstrukcja
przełączników i kabli jest idealna dla ścisłych ograniczeń pokładowej
infrastruktury sieciowej. Ponadto są w stanie zasilać kamery wideo za
pośrednictwem kabla do transmisji danych (PoE) - zapewniając, że sprzęt
potrzebny do dotarcia do celu nie jest szkodliwy.
Ogień zostawmy ognisku, z dala od drogi
Dzięki wbudowaniu w pełni
funkcjonalnego pokładowego systemu Ethernet (w tym połączenia LTE w czasie
rzeczywistym z pojazdu do systemów naziemnych), zespoły umożliwiają swoim
pojazdom bezpieczne i wydajne działanie na dzisiejszych zatłoczonych drogach. W
ten sposób zapewniają autobusom i autokarom materiały ognioodporne, które
chronią zarówno pasażerów, jak i kierowców. Wdrożenie zatwierdzonych przez
branżę komponentów elektrycznych pozwoli teraz dotrzymać kroku zmieniającym się
standardom i zapewnić ciągłe innowacje. W rezultacie oszczędzasz czas i
pieniądze na niepotrzebne przyszłe aktualizacje.
Czy czujesz się pewnie,
jeśli chodzi o Twoje sieci pojazdów drogowych? Dowiedz się, która opcja
okablowania odpowiada potrzebom Twojej sieci Ethernet w tym dokumencie: „Wybór kabla Ethernet do spełnienia wymagań związanych z transportem” (w jęz. angielskim).
Czy chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak łączność
LTE jest używana w środowisku transportowym? Przeczytaj naszą notatkę dotyczącą zdalnego zarządzania pociągiem za pomocą LTE.
Jeśli masz jakiekolwiek
pytania, wątpliwości czy uwagi, zapraszamy do kontaktu! Jesteśmy do
dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 16:00.
Tel: +48 32 256 25
33
E-mail: info@pf-electronic.pl
Komentarze
Prześlij komentarz