Przejdź do głównej zawartości

Tworzenie gotowego rozwiązania Ethernet dla operatorów autobusowych/autokarowych

Richard Weatherburn

Stoisz w korku w drodze do domu, ale nie widzisz, co jest przyczyną tego przestoju. Słyszysz za sobą syreny i musisz zjechać na ubocze, aby pojazdy awaryjne mogły przejechać. To wzbudza twoje zainteresowanie.

Kiedy wracasz do domu, sprawdzasz wiadomości i widzisz, że to autobus turystyczny się zapalił. Pasażerowie zostali ewakuowani bez obrażeń, ale oczywiście zastanawiasz się: co spowodowało pożar?

Czy to możliwe, że na pokładzie autobusu był wyciek paliwa lub materiały łatwopalne? Scenariusze takie jak te stanowią poważne zagrożenie dla komercyjnych pojazdów pasażerskich, takich jak autobusy i autokary. Organizacja Narodów Zjednoczonych uznała tę kwestię za priorytetową, a elementy ognioodporne stały się standardem zgodnie z rozporządzeniem ECE R118. Wytyczne dotyczą publicznych pojazdów drogowych - wszelkich pojazdów zaprojektowanych do przewozu ludzi i ładunków - i określają jasne wytyczne dotyczące materiałów, z których można korzystać na pokładzie. Jasno określa także, w jaki sposób należy projektować urządzenia elektryczne, aby zwiększyć bezpieczeństwo pracy.


Uzupełnianie portfolio: Zapewnienie ognioodpornego, wbudowanego rozwiązania Ethernet
Większość pasażerów podróżujących autobusem ma trzy standardowe oczekiwania, które należy spełnić: być bezpiecznym, mieć niezawodną i punktualną obsługę oraz aby podróż była produktywna (np. wystarczające WiFi na pokładzie, opcje rozrywki i informacje o podróży). Częścią spełniania oczekiwań pasażerów jest zastosowanie materiałów zatwierdzonych przez przepisy. Chociaż nie jest to coś, co jest dla umysłowca najwyższym priorytetem, jest to czynnik krytyczny, który rozważają inżynierowie. Bezpieczeństwo przede wszystkim.

Aby sprostać oczekiwaniom pasażerów w zakresie produktywnej podróży (bez względu na to, czy pracują, czy odtwarzają wideo), inżynierowie pracują nad dostarczeniem pojazdów wyposażonych w pełny pokładowy system Ethernet. Pełna oferta obejmowałaby zatwierdzone przez ECE R118 kable, przełączniki i routery LTE (do łączności pojazd-ziemia), które mogą obsługiwać następujące funkcje Ethernet:
·    Ulepszony nadzór wideo i transmisja strumieniowa w czasie rzeczywistym z centrów kontroli
·    Zdalna diagnostyka w celu zwiększenia niezawodności floty pojazdów
·    Systemy informacji pasażerskiej, w tym aktualizacje tras, takie jak spodziewane czasy przylotu
·    Bezbiletowe podróżowanie i liczenie pasażerów ułatwiające podróżowanie pasażerom
·    Aplikacje doradcze dla kierowców i systemy lokalizacji dla lepszego zarządzania kosztami paliwa i flotami pojazdów
·    Dostęp do Internetu i rozrywki na pokładzie, aby sprostać rosnącym wymaganiom pasażerów

Podobnie jak ogień bez tlenu, powyższe funkcje nie mogą być obsługiwane bez zwiększonych możliwości przepustowości, na jakie pozwalają przełączniki i kable Ethernet. Odpowiadając na zapotrzebowanie Ethernet zarówno na szybkość, jak i na bezpieczeństwo, szybkie prędkości przesyłu danych (do 10 Gb/s) oznaczają, że informacje mogą z łatwością podróżować po sieci pokładowej, a także dotrzeć do odległych centrów sterowania i przystanków autobusowych. Zwarta i elastyczna konstrukcja przełączników i kabli jest idealna dla ścisłych ograniczeń pokładowej infrastruktury sieciowej. Ponadto są w stanie zasilać kamery wideo za pośrednictwem kabla do transmisji danych (PoE) - zapewniając, że sprzęt potrzebny do dotarcia do celu nie jest szkodliwy.


Ogień zostawmy ognisku, z dala od drogi
Dzięki wbudowaniu w pełni funkcjonalnego pokładowego systemu Ethernet (w tym połączenia LTE w czasie rzeczywistym z pojazdu do systemów naziemnych), zespoły umożliwiają swoim pojazdom bezpieczne i wydajne działanie na dzisiejszych zatłoczonych drogach. W ten sposób zapewniają autobusom i autokarom materiały ognioodporne, które chronią zarówno pasażerów, jak i kierowców. Wdrożenie zatwierdzonych przez branżę komponentów elektrycznych pozwoli teraz dotrzymać kroku zmieniającym się standardom i zapewnić ciągłe innowacje. W rezultacie oszczędzasz czas i pieniądze na niepotrzebne przyszłe aktualizacje.

Czy czujesz się pewnie, jeśli chodzi o Twoje sieci pojazdów drogowych? Dowiedz się, która opcja okablowania odpowiada potrzebom Twojej sieci Ethernet w tym dokumencie: „Wybór kabla Ethernet do spełnienia wymagań związanych z transportem” (w jęz. angielskim).

Czy chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak łączność LTE jest używana w środowisku transportowym? Przeczytaj naszą notatkę dotyczącą zdalnego zarządzania pociągiem za pomocą LTE.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, wątpliwości czy uwagi, zapraszamy do kontaktu! Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 16:00.
Tel: +48 32 256 25 33
E-mail: info@pf-electronic.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wskazówki dotyczące prawidłowego podłączenia kabla VFD

Peter Cox
Ilość napędów o zmiennej częstotliwości we współczesnych obiektach przemysłowych znacznie zwiększyła się w ostatnich latach. Nic dziwnego - regulując prędkość i napięcie silnika, aby sprostać zmieniającemu się w czasie rzeczywistym zapotrzebowaniu procesowemu, VFD pomagają zapewnić cenne korzyści, takie jak zwiększona energooszczędność, dokładniejsza kontrola procesu i mniejsze zużycie kosztownych urządzeń. Niestety, korzystanie z VFD nie zawsze jest tak proste, jak po prostu podłączenie urządzenia do sieci.
Aby dowiedzieć się więcej o zaletach kabla VFD, pobierz nasz bezpłatny raport "The Case for VFD Cable to Achieve System Reliability and Safety".

Podłączenie kabla VFD nie jest tym samym co podłączenie standardowego kabla. Istnieje wiele mylnych informacji i nieporozumień związanych z tym faktem i, świadomie lub nieświadomie, często użytkownicy idą na "skróty" w procesie instalacji. A to może spowodować poważne problemy w Twojej działalności. Oto kilka ws…

TSN: Wielki krok naprzód w ewolucji Ethernetu ... i tu już dziś

Dr Oliver Kleineberg
Ethernet od prawie trzydziestu lat służy operatorom sieci i podczas gdy na przestrzeni lat bardzo się rozwinął, to najbardziej „rewolucyjny” skok ewolucyjny pojawia się dokładnie w tej chwili. Nowe ulepszenie technologii nosi nazwę "Time-Sensitive Networking (TSN)". Mimo że jego potężne funkcje zwiększające wartość są nadal sprawdzane (bardzo skutecznie!) w sieciach testowych i demonstracyjnych, operatorzy sieci w rzeczywistości mogą zacząć korzystać z tej technologii od razu.

Lubię myśleć o TSN jako "Ethernet Plus", ponieważ jest to nie tyle "nowy" protokół, co wzmocnienie Ethernetu. TSN stoi na barkach czegoś bardzo skutecznego i udanego, a czyni go jeszcze lepszym.
Połącz odmienne sieci w jedno - z gwarancjami dostawy i pełną interoperacyjnością Kluczową wartością - którą dodaje TSN do zastosowań przemysłowych, jest zdolność do ujednolicania sieci, które były z konieczności oddzielne w przeszłości, dzięki czemu użytkownicy mogą cieszyć…

MPLS-TP: MPLS wychodzi naprzeciw Twoim oczekiwaniom

Howard Linton
W ostatnich latach wielu przemysłowych użytkowników sieci szkieletowej znalazło się w sytuacji bez wyjścia. Dobrze znane sieci SONET i SDH z komutacją łączy, z których korzystają od dziesięcioleci, gwałtownie przestają nadążać z zaspokajaniem rosnącego zapotrzebowania na wideo, dane i inne zastosowania wymagające dużej przepustowości. Jednak najczęstszą praktyczną alternatywą - dla wielu, IP/MPLS - jest protokół wyraźnie przeznaczony dla bardziej złożonych operatorów sieci. Okazuje się, że jest to zbyt kosztowne, skomplikowane i mało funkcjonalne dla konkretnych potrzeb przedsiębiorstw użyteczności publicznej, transportu, rurociągów i innych użytkowników przemysłowych działających we własnej sieci szkieletowej.

No cóż, są też dobre wieści, ponieważ na szczęście istnieje mniej znany aspekt MPLS, który jest faktycznie przeznaczony do zaspokojenia potrzeb tej dużej bazy użytkowników. Nazywa się MultiProtocol Label Switching-Transport Profile lub MPLS-TP i może pomóc użytkowni…