Przejdź do głównej zawartości

Wzmocnione LTE: rewolucja w transporcie bezprzewodowym

Richard Weatherburn

Jako podróżujący w XXI wieku, zaczęliśmy spodziewać się większej wygody, co wynika z naszych doświadczeń związanych z podróżowaniem, szczególnie w odniesieniu do udogodnień zapewnianych przez technologię. Niezależnie od tego, czy oznacza to osobisty dostęp do Internetu za pośrednictwem naszych smartfonów, natychmiastowe opcje rozrywki na pokładzie, takie jak telewizja czy filmy, czy też aktualne informacje turystyczne - zapotrzebowanie na transport publiczny w celu świadczenia tych usług stale wzrasta. Udogodnienia te nie są już luksusami, stały się potrzebami. Jeśli chodzi o podróże pociągami, autobusami lub autokarami, wszystkie te wymagania mogą być teraz spełnione dzięki wprowadzeniu szybkiej bezprzewodowej komunikacji znanej jako długoterminowa ewolucja, czyli LTE.

Dzisiaj łączność LTE stała się nowoczesnym standardem dla połączeń bezprzewodowych. LTE znacznie zwiększyło wydajność sieci 3G i zrobiło to, poprawiając sposób przesyłania informacji bezprzewodowych.

LTE wykorzystuje dwa różne typy interfejsów powietrznych (łącza radiowe) - jeden dla łącza z ziemią – downlink (od routera do urządzenia) i jeden dla łącza odwrotnego - uplink (z urządzenia na router). Proces ten wymaga technologii znanej jako MIMO lub "Multiple Input, Multiple Output". W praktyce stosuje się dwa lub więcej interfejsów (np. anteny) w celu zmniejszenia opóźnień i zwiększania prędkości w danym kanale. Korzystając z różnych typów interfejsów dla łącza downlink i uplink, LTE ułatwia połączenie bezprzewodowe w najbardziej optymalny sposób. Rezultatem jest gwałtowny wzrost przepustowości i ogólna szybkość połączenia.

Choć może się wydawać, że przyjęcie tej technologii bezprzewodowej w branży transportowej zrodziło się z potrzeb konsumentów, operatorzy kolejowi, autobusowi i autokary wdrażają sieci LTE, aby usprawnić również swoje własne procesy.


3 główne zalety wzmocnionego LTE dla operatorów
Oto trzy główne sposoby, w jakie operatorzy transportu widzą korzyści ze stabilnego LTE:

1. Lepsze zarządzanie zasobami jest możliwe dzięki funkcjom sieci bezprzewodowych, umożliwiając operatorom zdalne sprawdzanie i zarządzanie warunkami panującymi w pojazdach. Zwykle zużycie energii jest jednym z głównych kosztów zmiennych, na które może wpływać indywidualny operator kolejowy. Aby uniknąć przekroczenia budżetu dostaw energii elektrycznej i poniesienia opłat składek od dostawcy energii, operator może korzystać z systemu bezprzewodowego (połączonego za pośrednictwem LTE) do prognozowania i zarządzania zużyciem energii. Na przykład, jeśli wiadomo, że pociąg towarowy działa w danym regionie, pociągi pasażerskie w sieci można poinstruować, aby zmniejszały zużycie energii do czasu przejazdu pociągu towarowego przez ten obszar. Zapewnia to, że maksymalny budżet na energię nie zostanie przekroczony.
2. Scentralizowane monitorowanie umożliwia dostęp do całej sieci pojazdów. Wcześniej wiele urządzeń i protokołów sieci transportowej było niezgodnych, a systemy nie mogły być ze sobą połączone w celu uzyskania jednej zintegrowanej sieci. Dzięki dzisiejszej przemysłowej sieci Ethernet i bezprzewodowej łączności LTE, autobusy i autokary są obecnie częścią zintegrowanej przemysłowej sieci Ethernet. Umożliwia to działanie zdalnych systemów diagnostycznych i kontrolnych. Te systemy diagnostyczne mogą teraz zgłaszać się do magazynów przed przybyciem autobusów lub pociągów, więc jeśli wymagana jest konserwacja, części i narzędzia można wcześniej zorganizować.
3. Udoskonalona funkcjonalność jest teraz możliwa dzięki ulepszonym procesom rezerwacji miejsc i sprzedaży biletów, które można zrealizować poprzez łączność LTE z informacjami o podróży w czasie rzeczywistym. Teraz, gdy kanały wideo mogą być transmitowane na żywo do scentralizowanego pokoju kontrolnego, znacznie zwiększa się zastosowanie wideo monitoringu. Pasażerowie mogą czuć się bardziej swobodnie, a operatorzy pojazdów mają teraz możliwość natychmiastowego przeglądania samochodów i wagonów, dostarczając im historycznych danych na temat tego, które pojazdy są najczęściej używane.

Kluczowe kwestie dotyczące wykorzystania LTE w sieciach transportowych
Aby zastosować tę technologię w publicznych pojazdach pasażerskich, urządzenie LTE musi być "odporne" - co oznacza, że ​​musi spełniać dodatkowe wymagania ponad standardowe komercyjne urządzenia LTE.

Gdy stosujesz tę technologię w swojej sieci transportowej, oto kilka kluczowych kwestii do zrozumienia:
·    Trudne warunki środowiskowe występujące w autobusach, autokarach i pociągach muszą być brane pod uwagę przed instalacją urządzeń LTE i podczas ich instalacji. Te produkty bezprzewodowe muszą być wystarczająco trwałe, aby wytrzymać wahania temperatury między -40 ° C do +70 ° C, a także potencjalne narażenie na działanie elementów i ciągłe wibracje.
·    Bezpieczeństwo odgrywa ważną rolę w poprawie doświadczeń z podróży pasażerów i operatorów. Tak jak przy wprowadzaniu dowolnej sieci bezprzewodowej, te nowe sieci transportowe muszą zawierać środki chroniące przed cyberatakami i zabezpieczające całą sieć pojazdu.
·    Przestoje i opóźnienia nie tylko kosztują, ale negatywnie wpływają na zadowolenie klienta. Jak wspomniano wcześniej, klienci oczekują pewnego poziomu wygody w swoich podróżach - i tak jak w przypadku połączenia internetowego w domu, będą chcieli odzyskać je z powrotem i to szybko. Redundancja może znacznie poprawić niezawodność i jakość połączeń bezprzewodowych.
·    Przyszłościowa kompatybilność to coś, co pozwoli skutecznym branżom i firmom wyjść na prowadzenie. Ponieważ technologia szybko się rozwija, sieci muszą być w stanie dostosować się, aby dopasowywać się do nadchodzących trendów w branży transportowej.

Przyszłość innowacji w branży transportowej wydaje się być nierozerwalnie związana z przyszłością technologii bezprzewodowej. Tak długo, jak klienci będą polegać na tej samej technologii, aby ich podróże były wygodniejsze, będą oni coraz bardziej naciskać na branżę, aby dostosowywała się do ich potrzeb. Jednak branża transportowa nie będzie posuwać się naprzód, mając na uwadze tylko konsumentów. Technologie LTE i wzmocniona łączność bezprzewodowa oferują operatorom jeszcze więcej korzyści - i podobnie jak my, jako konsumenci, myślimy o naszych smartfonach, przyszli operatorzy z pewnością zastanawiają się, jak żyli bez korzyści z wytrzymałej technologii LTE.

Czy chcesz dowiedzieć się więcej o zastosowaniach wzmocnionego LTE dla systemów kolejowych? Koniecznie przeczytaj darmowy raport Beldena "Bezprzewodowa technologia przemysłowa dla systemów kolejowych" (w języku angielskim).

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, wątpliwości czy uwagi, zapraszamy do kontaktu! Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00.
Tel: +48 32 256 25 33
E-mail: info@pf-electronic.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ethernet przemysłowy a zwykły Ethernet: dlaczego to ma znaczenie?

Sylvia Feng Środowiska przemysłowe są trudne. Mówię o oleju, kurzu, wodzie i wysokich temperaturach. Środowisko, w którym działa wiele obiektów przemysłowych, znacznie różni się od budynku biurowego lub sklepu detalicznego. Mimo to oczekuje się, że wiele (pozornie) podstawowych funkcji będzie działać płynnie, pomimo tych warunków. Fabryki muszą mieć możliwość przesyłania danych z jednej maszyny do drugiej i muszą mieć możliwość polegania na kablu, aby działał w ekstremalnych warunkach. Jednym z obszarów, który może wywrzeć niesamowity wpływ na producentów, zarówno pozytywnie, jak i negatywnie, jest niezawodność, bezpieczeństwo i siła ich kabla sieciowego. Po prostu użycie dowolnego kabla Ethernet nie będzie działać. Zwykłe urządzenia, które mogą działać dobrze w warunkach biurowych z kontrolowaną temperaturą, nie wytrzymają ekstremów środowiska przemysłowego. Oto świetna analogia: jak niedorzeczne byłoby umieścić pingwina na pustyni? Wszyscy wiemy, że pingwiny nie

Nowa parametryzacja - „IO-Link bez skomplikowanej części”

Artjom Bil Co to jest IO-Link? Technologia IO-Link, oparta na standardzie IEC 61131-9 dla sterowników programowalnych, umożliwia komunikację między inteligentnymi czujnikami, siłownikami i sterownikami PLC wszelkiego rodzaju. Odegrała ważną rolę w praktycznym gromadzeniu i monitorowaniu danych produkcyjnych. Ten nieoceniony przepływ informacji daje producentom możliwość ciągłego dostrajania swojej działalności, optymalizacji jakości i wydajności oraz minimalizacji przestojów. Jako taka jest podstawową potrzebą komunikacji na poziomie lokalnym i umożliwia przejrzystość danych w ramach Przemysłowego Internetu Rzeczy . Można by pomyśleć, że operatorzy przemysłowi pokochaliby technologię IO-Link . Niestety, w rzeczywistości jest to stosunek miłość/nienawiść. Wielu użytkowników uważa, że ​​technologia IO-Link jest świetna, dopóki nie będą musieli zarządzać bibliotekami parametrów urządzeń IO-Link w sieci. Może to stać się bardzo skomplikowane, a użytkownicy lub nabywcy zb

W jaki sposób wibracje, hałas i przesłuch mogą powodować przestoje

Jeremy Friedmar Trudne środowiska wymagają wytrzymałych produktów Wibracje i hałas są powszechne w środowiskach przemysłowych, takich jak produkcja i transport kolejowy. Huk linii montażowych może zakłócać transmisję danych, a złącza mogą stać się luźne. Zastanów się, ile wibracji występuje, gdy wagon jedzie do miejsca docelowego. Środowiska takie jak te wymagają solidnego produktu. Oto świetna analogia: jak absurdalnie byłoby, gdyby zespół rockowy ćwiczył w bibliotece? Byłoby to nie tylko zakłócające, ale całkowicie uniemożliwiałoby normalne funkcjonowanie. Wibracje i hałas w bibliotece byłyby nie do zniesienia dla osób pracujących w tej przestrzeni. W przypadku środowiska przemysłowego głównym skutkiem zarówno hałasu, jak i wibracji jest utrata sygnału. Ma to szczególne znaczenie w przypadku okablowania Ethernet ze względu na fakt, że może powstać wyższy bitowy poziom błędu, co jest szkodliwe dla sieci komunikacyjnej wymaganej dla czasu pracy bez przestojów. Wpł