Przejdź do głównej zawartości

Wzmocnione LTE: rewolucja w transporcie bezprzewodowym

Richard Weatherburn

Jako podróżujący w XXI wieku, zaczęliśmy spodziewać się większej wygody, co wynika z naszych doświadczeń związanych z podróżowaniem, szczególnie w odniesieniu do udogodnień zapewnianych przez technologię. Niezależnie od tego, czy oznacza to osobisty dostęp do Internetu za pośrednictwem naszych smartfonów, natychmiastowe opcje rozrywki na pokładzie, takie jak telewizja czy filmy, czy też aktualne informacje turystyczne - zapotrzebowanie na transport publiczny w celu świadczenia tych usług stale wzrasta. Udogodnienia te nie są już luksusami, stały się potrzebami. Jeśli chodzi o podróże pociągami, autobusami lub autokarami, wszystkie te wymagania mogą być teraz spełnione dzięki wprowadzeniu szybkiej bezprzewodowej komunikacji znanej jako długoterminowa ewolucja, czyli LTE.

Dzisiaj łączność LTE stała się nowoczesnym standardem dla połączeń bezprzewodowych. LTE znacznie zwiększyło wydajność sieci 3G i zrobiło to, poprawiając sposób przesyłania informacji bezprzewodowych.

LTE wykorzystuje dwa różne typy interfejsów powietrznych (łącza radiowe) - jeden dla łącza z ziemią – downlink (od routera do urządzenia) i jeden dla łącza odwrotnego - uplink (z urządzenia na router). Proces ten wymaga technologii znanej jako MIMO lub "Multiple Input, Multiple Output". W praktyce stosuje się dwa lub więcej interfejsów (np. anteny) w celu zmniejszenia opóźnień i zwiększania prędkości w danym kanale. Korzystając z różnych typów interfejsów dla łącza downlink i uplink, LTE ułatwia połączenie bezprzewodowe w najbardziej optymalny sposób. Rezultatem jest gwałtowny wzrost przepustowości i ogólna szybkość połączenia.

Choć może się wydawać, że przyjęcie tej technologii bezprzewodowej w branży transportowej zrodziło się z potrzeb konsumentów, operatorzy kolejowi, autobusowi i autokary wdrażają sieci LTE, aby usprawnić również swoje własne procesy.


3 główne zalety wzmocnionego LTE dla operatorów
Oto trzy główne sposoby, w jakie operatorzy transportu widzą korzyści ze stabilnego LTE:

1. Lepsze zarządzanie zasobami jest możliwe dzięki funkcjom sieci bezprzewodowych, umożliwiając operatorom zdalne sprawdzanie i zarządzanie warunkami panującymi w pojazdach. Zwykle zużycie energii jest jednym z głównych kosztów zmiennych, na które może wpływać indywidualny operator kolejowy. Aby uniknąć przekroczenia budżetu dostaw energii elektrycznej i poniesienia opłat składek od dostawcy energii, operator może korzystać z systemu bezprzewodowego (połączonego za pośrednictwem LTE) do prognozowania i zarządzania zużyciem energii. Na przykład, jeśli wiadomo, że pociąg towarowy działa w danym regionie, pociągi pasażerskie w sieci można poinstruować, aby zmniejszały zużycie energii do czasu przejazdu pociągu towarowego przez ten obszar. Zapewnia to, że maksymalny budżet na energię nie zostanie przekroczony.
2. Scentralizowane monitorowanie umożliwia dostęp do całej sieci pojazdów. Wcześniej wiele urządzeń i protokołów sieci transportowej było niezgodnych, a systemy nie mogły być ze sobą połączone w celu uzyskania jednej zintegrowanej sieci. Dzięki dzisiejszej przemysłowej sieci Ethernet i bezprzewodowej łączności LTE, autobusy i autokary są obecnie częścią zintegrowanej przemysłowej sieci Ethernet. Umożliwia to działanie zdalnych systemów diagnostycznych i kontrolnych. Te systemy diagnostyczne mogą teraz zgłaszać się do magazynów przed przybyciem autobusów lub pociągów, więc jeśli wymagana jest konserwacja, części i narzędzia można wcześniej zorganizować.
3. Udoskonalona funkcjonalność jest teraz możliwa dzięki ulepszonym procesom rezerwacji miejsc i sprzedaży biletów, które można zrealizować poprzez łączność LTE z informacjami o podróży w czasie rzeczywistym. Teraz, gdy kanały wideo mogą być transmitowane na żywo do scentralizowanego pokoju kontrolnego, znacznie zwiększa się zastosowanie wideo monitoringu. Pasażerowie mogą czuć się bardziej swobodnie, a operatorzy pojazdów mają teraz możliwość natychmiastowego przeglądania samochodów i wagonów, dostarczając im historycznych danych na temat tego, które pojazdy są najczęściej używane.

Kluczowe kwestie dotyczące wykorzystania LTE w sieciach transportowych
Aby zastosować tę technologię w publicznych pojazdach pasażerskich, urządzenie LTE musi być "odporne" - co oznacza, że ​​musi spełniać dodatkowe wymagania ponad standardowe komercyjne urządzenia LTE.

Gdy stosujesz tę technologię w swojej sieci transportowej, oto kilka kluczowych kwestii do zrozumienia:
·    Trudne warunki środowiskowe występujące w autobusach, autokarach i pociągach muszą być brane pod uwagę przed instalacją urządzeń LTE i podczas ich instalacji. Te produkty bezprzewodowe muszą być wystarczająco trwałe, aby wytrzymać wahania temperatury między -40 ° C do +70 ° C, a także potencjalne narażenie na działanie elementów i ciągłe wibracje.
·    Bezpieczeństwo odgrywa ważną rolę w poprawie doświadczeń z podróży pasażerów i operatorów. Tak jak przy wprowadzaniu dowolnej sieci bezprzewodowej, te nowe sieci transportowe muszą zawierać środki chroniące przed cyberatakami i zabezpieczające całą sieć pojazdu.
·    Przestoje i opóźnienia nie tylko kosztują, ale negatywnie wpływają na zadowolenie klienta. Jak wspomniano wcześniej, klienci oczekują pewnego poziomu wygody w swoich podróżach - i tak jak w przypadku połączenia internetowego w domu, będą chcieli odzyskać je z powrotem i to szybko. Redundancja może znacznie poprawić niezawodność i jakość połączeń bezprzewodowych.
·    Przyszłościowa kompatybilność to coś, co pozwoli skutecznym branżom i firmom wyjść na prowadzenie. Ponieważ technologia szybko się rozwija, sieci muszą być w stanie dostosować się, aby dopasowywać się do nadchodzących trendów w branży transportowej.

Przyszłość innowacji w branży transportowej wydaje się być nierozerwalnie związana z przyszłością technologii bezprzewodowej. Tak długo, jak klienci będą polegać na tej samej technologii, aby ich podróże były wygodniejsze, będą oni coraz bardziej naciskać na branżę, aby dostosowywała się do ich potrzeb. Jednak branża transportowa nie będzie posuwać się naprzód, mając na uwadze tylko konsumentów. Technologie LTE i wzmocniona łączność bezprzewodowa oferują operatorom jeszcze więcej korzyści - i podobnie jak my, jako konsumenci, myślimy o naszych smartfonach, przyszli operatorzy z pewnością zastanawiają się, jak żyli bez korzyści z wytrzymałej technologii LTE.

Czy chcesz dowiedzieć się więcej o zastosowaniach wzmocnionego LTE dla systemów kolejowych? Koniecznie przeczytaj darmowy raport Beldena "Bezprzewodowa technologia przemysłowa dla systemów kolejowych" (w języku angielskim).

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, wątpliwości czy uwagi, zapraszamy do kontaktu! Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00.
Tel: +48 32 256 25 33
E-mail: info@pf-electronic.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

MPLS-TP: MPLS wychodzi naprzeciw Twoim oczekiwaniom

Howard Linton
W ostatnich latach wielu przemysłowych użytkowników sieci szkieletowej znalazło się w sytuacji bez wyjścia. Dobrze znane sieci SONET i SDH z komutacją łączy, z których korzystają od dziesięcioleci, gwałtownie przestają nadążać z zaspokajaniem rosnącego zapotrzebowania na wideo, dane i inne zastosowania wymagające dużej przepustowości. Jednak najczęstszą praktyczną alternatywą - dla wielu, IP/MPLS - jest protokół wyraźnie przeznaczony dla bardziej złożonych operatorów sieci. Okazuje się, że jest to zbyt kosztowne, skomplikowane i mało funkcjonalne dla konkretnych potrzeb przedsiębiorstw użyteczności publicznej, transportu, rurociągów i innych użytkowników przemysłowych działających we własnej sieci szkieletowej.

No cóż, są też dobre wieści, ponieważ na szczęście istnieje mniej znany aspekt MPLS, który jest faktycznie przeznaczony do zaspokojenia potrzeb tej dużej bazy użytkowników. Nazywa się MultiProtocol Label Switching-Transport Profile lub MPLS-TP i może pomóc użytkowni…

Wskazówki dotyczące prawidłowego podłączenia kabla VFD

Peter Cox
Ilość napędów o zmiennej częstotliwości we współczesnych obiektach przemysłowych znacznie zwiększyła się w ostatnich latach. Nic dziwnego - regulując prędkość i napięcie silnika, aby sprostać zmieniającemu się w czasie rzeczywistym zapotrzebowaniu procesowemu, VFD pomagają zapewnić cenne korzyści, takie jak zwiększona energooszczędność, dokładniejsza kontrola procesu i mniejsze zużycie kosztownych urządzeń. Niestety, korzystanie z VFD nie zawsze jest tak proste, jak po prostu podłączenie urządzenia do sieci.
Aby dowiedzieć się więcej o zaletach kabla VFD, pobierz nasz bezpłatny raport "The Case for VFD Cable to Achieve System Reliability and Safety".

Podłączenie kabla VFD nie jest tym samym co podłączenie standardowego kabla. Istnieje wiele mylnych informacji i nieporozumień związanych z tym faktem i, świadomie lub nieświadomie, często użytkownicy idą na "skróty" w procesie instalacji. A to może spowodować poważne problemy w Twojej działalności. Oto kilka ws…

Power over Ethernet może zapewnić wiele korzyści na hali produkcyjnej - jeśli zrobisz to dobrze

Ron Tellas
Power over Ethernet (PoE) - technologia, która umożliwia operatorom sieci dostarczanie energii elektrycznej do wielu typów urządzeń za pomocą tego samego kabla, co przesyłane dane - stała się dość powszechna w biurowych środowiskach IT. Niestety, przemysłowe środowiska OT jeszcze nie przyjęły tego w takim samym stopniu. A szkoda, bo zalety PoE mogą mieć jeszcze większą wagę na hali produkcyjnej. Jednak PoE w obszarach OT niesie ze sobą także dodatkowe wyzwania - wyzwania, z których pracownicy IT mogą nie zdawać sobie sprawy. Oto, jak wprowadzić „moc” PoE do Twojego zakładu - zachowując jednocześnie optymalną niezawodność zarówno transferu danych, jak i przepływu mocy.


Elektryczność w dowolnym miejscu i czasie Jedną z kluczowych zalet PoE jest to, że prawie każdy może bezpiecznie ustanowić nowe połączenie zasilania bez konieczności wzywania licencjonowanego elektryka. Napięcie jest niskie i nie ma ciężkiego okablowania lub potrzeby dla gniazdka sieciowego. Jeśli na przykład mus…