Belden
Dziesięć lat temu
kupowanie nowiutkiego magazynu i czytanie go było formą dogadzania sobie, na
którą pozwalałem sobie od czasu do czasu. Dzisiaj, z o wiele niższą ceną za sztukę,
czytam dużo różnych czasopism na moim iPadzie. W szczególności wróciłem do
National Geographic. Stać mnie na jego cyfrową wersję, a zdjęcia czy filmy tam
umieszczone są spektakularne, no i nie muszę podejmować trudnych decyzji
dotyczących przechowywania czy wyrzucenia świetnie wyglądającego dokumentu.
Przez ostatnie dziesięć
lat najprawdopodobniej wdrożyłeś przemysłowe zastosowanie bezprzewodowe i
zdecydowałeś po wszystkim, że to wcale nie było warte ceny i niedogodności,
które temu towarzyszyły. Tak jak moja stara, zakurzona papierowa kopia National
Geographic, przemysłowe rozwiązania bezprzewodowe mogą być przechowywane w
przedziale “nie pasuje mi” Twojego mózgu.
Chciałbym Was zachęcić do
odświeżenia Waszego myślenia i rozważenia, jak postępy w niezawodności,
wydajności, bezpieczeństwie i łatwości w użyciu zmieniają przemysłową
bezprzewodową “grę”. W szczególności, jeśli mierzysz się z przenoszeniem
sprzętu lub systemem transportowym, przemysłowe zastosowania bezprzewodowe mogą
poradzić sobie z niektórymi Twoimi wyzwaniami.
Dzisiaj przyjrzę się
trzem zastosowaniom dotyczącym transportu ludzi i towarów oraz wyjaśnię w jaki
sposób pozwalają oszczędzać pieniądze i jak ułatwiają gromadzenie i
raportowanie danych. Wytłumaczę również, jak niektóre z wcześniejszych
problemów z przemysłową bezprzewodowością zostały rozwiązane za pomocą
dzisiejszej technologii.
Projekt sieci bezprzewodowej redukuje koszty dla
przechowywania danych i aktualizacji
System autobusowy w
Nantes, we Francji, zaimplementował przemysłową sieć bezprzewodową, by osadzić
ją w trzech systemach i komunikować się z nimi. Te systemy to:
· Zastosowanie
obsługi operacji, które dostarcza głosowe i pisemne komunikaty wyświetlające
się w każdym autobusie
· Zastosowanie
informacji o klientach, która identyfikuje użytkowników poprzez ich karnet i
śledzi ich korzystanie z systemu.
· Zliczanie ładunku
pasażerów.
Sieć Wi-Fi jest
wykorzystywana do rozładowywania i ponownego załadowywania informacji o każdym
z autobusów, jak i po to, by utrzymać jego działanie.
Ta implementacja wymagała
wysokiego poziomu bezpieczeństwa, który został osiągnięty poprzez użycie
sprzętu zgodnego z dzisiejszym standardem IEEE 802.11N bezprzewodowej
technologii LAN. Zapewnione szyfrowanie jest jedyne w swoim rodzaju, zwłaszcza
biorąc pod uwagę, że wiele przemysłowych protokołów Ethernetowych nie jest
szyfrowanych podczas przepływu przez przewód.
Kolejnym wymaganiem było
posiadanie punktów dostępu bezprzewodowego i sterowników WLAN, których klasa
ochrony IP wspiera pracę przy temperaturze od -20°C do 50°C.
To rozwiązanie obejmowało
wdrożenie 435 punktów dostępu IP67, a także sterowników WLAN na głównym dworcu
autobusowym.
Zwiększone bezpieczeństwo pracowników z bezprzewodowym
transferem wideo kamer monitoringu
W różnych zastosowaniach
systemu komunikacji autobusowej, tym razem dla miasta Luksemburg, zainstalowana
została sieć bezprzewodowa, aby automatycznie raportować i wyszukiwać dane tras
podróży, a także informacji o biletach i ruchu ulicznym. Ręczne przenoszenie
danych przez kierowców zastąpione zostało automatyczną transmisją przez WLAN,
redukując koszty i poprawiając dokładność.
Dodatkowo pliki wideo z
monitoringu są teraz przesyłane z autobusu do stacji centralnej, co zwiększa
bezpieczeństwo kierowców autobusowych.
Drogi transmisji WLAN używane przy dużych trasach
kontenerów wysyłkowych
Port w Antwerpii, w Belgii, jest jednym z największych morskich portów w Europie, zapewniającym
więcej głównych transportowych lokacji docelowych niż wiele innych portów
Europy Północnej. W konsekwencji, jego terminal obsługuje dużą liczbę
kontenerów transportowych obejmujących około 3,000 tras dziennie, 365 dni w
roku.
By śledzić trasy ładunku,
terminal używa sieci WLAN z dwoma sieciami VLAN rozmieszczonymi na dwóch
pasmach częstotliwości - 2.4 GHz i 5GHz.
Pasmo 2.4Ghz zapewnia
komunikację z ręcznymi urządzeniami WLAN obsługiwanymi przez personel stacji
dokującej, który rejestruje kontenery podczas ich rozładowywania ze statków.
Pasmo 5GHz umożliwia
komunikację z żurawiami portowymi (dźwignicami do przenoszenia kontenerów).
Wyświetlacze PC z ekranem dotykowym w żurawiach odbierają dane z sieci
produkcyjnej WLAN, które mówią operatorowi dźwigu, który kontener przenieść.
Sieć WLAN do tego
zastosowania zawiera ponad 70 punktów dostępowych, dwa redundantne sterowniki
WLAN i 120 przemysłowych przełączników. Jej szybkość, niezawodność i łatwość w
użyciu umożliwiła portowi monitorowanie i transport kontenerów z dużą
dokładnością.
Jak dzisiejsze przemysłowe technologie bezprzewodowe
rozwiązały poprzednie problemy
Przejdźmy do listy
problemów, które wielu ludzi doświadczyło z przemysłową bezprzewodowością w
przeszłości i zobaczmy, jak sprawy się polepszyły.
Niezależnie od tego, czy
Twój system transportuje ludzi, czy towary, czy też Twoja placówka używa
sprzętu mobilnego, mam nadzieję, że przykłady i informacje w tym artykule
zachęcą Cię, by jeszcze raz rozważyć przemysłowe rozwiązania bezprzewodowe.
Czy wdrożyłeś system bezprzewodowy? Jesteś zadowolony
z jego wydajności? Czekam na Twoją
odpowiedź!
Komentarz edytora: Ten artykuł powstał dzięki wiedzy eksperckiej Mike’a Miclota, naszego wicedyrektora marketingu dla przemysłowych rozwiązań IT.
Tel: +48 32 256 25 33
E-mail: info@pf-electronic.pl
Komentarze
Prześlij komentarz