Przejdź do głównej zawartości

3 oszczędnościowe, przemysłowe zastosowania bezprzewodowe - transport ludzi i towaru

Belden

Dziesięć lat temu kupowanie nowiutkiego magazynu i czytanie go było formą dogadzania sobie, na którą pozwalałem sobie od czasu do czasu. Dzisiaj, z o wiele niższą ceną za sztukę, czytam dużo różnych czasopism na moim iPadzie. W szczególności wróciłem do National Geographic. Stać mnie na jego cyfrową wersję, a zdjęcia czy filmy tam umieszczone są spektakularne, no i nie muszę podejmować trudnych decyzji dotyczących przechowywania czy wyrzucenia świetnie wyglądającego dokumentu.


Przez ostatnie dziesięć lat najprawdopodobniej wdrożyłeś przemysłowe zastosowanie bezprzewodowe i zdecydowałeś po wszystkim, że to wcale nie było warte ceny i niedogodności, które temu towarzyszyły. Tak jak moja stara, zakurzona papierowa kopia National Geographic, przemysłowe rozwiązania bezprzewodowe mogą być przechowywane w przedziale “nie pasuje mi” Twojego mózgu.

Chciałbym Was zachęcić do odświeżenia Waszego myślenia i rozważenia, jak postępy w niezawodności, wydajności, bezpieczeństwie i łatwości w użyciu zmieniają przemysłową bezprzewodową “grę”. W szczególności, jeśli mierzysz się z przenoszeniem sprzętu lub systemem transportowym, przemysłowe zastosowania bezprzewodowe mogą poradzić sobie z niektórymi Twoimi wyzwaniami.

Dzisiaj przyjrzę się trzem zastosowaniom dotyczącym transportu ludzi i towarów oraz wyjaśnię w jaki sposób pozwalają oszczędzać pieniądze i jak ułatwiają gromadzenie i raportowanie danych. Wytłumaczę również, jak niektóre z wcześniejszych problemów z przemysłową bezprzewodowością zostały rozwiązane za pomocą dzisiejszej technologii.

Projekt sieci bezprzewodowej redukuje koszty dla przechowywania danych i aktualizacji
System autobusowy w Nantes, we Francji, zaimplementował przemysłową sieć bezprzewodową, by osadzić ją w trzech systemach i komunikować się z nimi. Te systemy to:
·    Zastosowanie obsługi operacji, które dostarcza głosowe i pisemne komunikaty wyświetlające się w każdym autobusie
·    Zastosowanie informacji o klientach, która identyfikuje użytkowników poprzez ich karnet i śledzi ich korzystanie z systemu.
·    Zliczanie ładunku pasażerów. 

Sieć Wi-Fi jest wykorzystywana do rozładowywania i ponownego załadowywania informacji o każdym z autobusów, jak i po to, by utrzymać jego działanie. 

Ta implementacja wymagała wysokiego poziomu bezpieczeństwa, który został osiągnięty poprzez użycie sprzętu zgodnego z dzisiejszym standardem IEEE 802.11N bezprzewodowej technologii LAN. Zapewnione szyfrowanie jest jedyne w swoim rodzaju, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że wiele przemysłowych protokołów Ethernetowych nie jest szyfrowanych podczas przepływu przez przewód.

Kolejnym wymaganiem było posiadanie punktów dostępu bezprzewodowego i sterowników WLAN, których klasa ochrony IP wspiera pracę przy temperaturze od -20°C do 50°C.

To rozwiązanie obejmowało wdrożenie 435 punktów dostępu IP67, a także sterowników WLAN na głównym dworcu autobusowym.


Zwiększone bezpieczeństwo pracowników z bezprzewodowym transferem wideo kamer monitoringu
W różnych zastosowaniach systemu komunikacji autobusowej, tym razem dla miasta Luksemburg, zainstalowana została sieć bezprzewodowa, aby automatycznie raportować i wyszukiwać dane tras podróży, a także informacji o biletach i ruchu ulicznym. Ręczne przenoszenie danych przez kierowców zastąpione zostało automatyczną transmisją przez WLAN, redukując koszty i poprawiając dokładność.

Dodatkowo pliki wideo z monitoringu są teraz przesyłane z autobusu do stacji centralnej, co zwiększa bezpieczeństwo kierowców autobusowych.

Drogi transmisji WLAN używane przy dużych trasach kontenerów wysyłkowych
Port w Antwerpii, w Belgii, jest jednym z największych morskich portów w Europie, zapewniającym więcej głównych transportowych lokacji docelowych niż wiele innych portów Europy Północnej. W konsekwencji, jego terminal obsługuje dużą liczbę kontenerów transportowych obejmujących około 3,000 tras dziennie, 365 dni w roku.

By śledzić trasy ładunku, terminal używa sieci WLAN z dwoma sieciami VLAN rozmieszczonymi na dwóch pasmach częstotliwości - 2.4 GHz i 5GHz.

Pasmo 2.4Ghz zapewnia komunikację z ręcznymi urządzeniami WLAN obsługiwanymi przez personel stacji dokującej, który rejestruje kontenery podczas ich rozładowywania ze statków.

Pasmo 5GHz umożliwia komunikację z żurawiami portowymi (dźwignicami do przenoszenia kontenerów). Wyświetlacze PC z ekranem dotykowym w żurawiach odbierają dane z sieci produkcyjnej WLAN, które mówią operatorowi dźwigu, który kontener przenieść.

Sieć WLAN do tego zastosowania zawiera ponad 70 punktów dostępowych, dwa redundantne sterowniki WLAN i 120 przemysłowych przełączników. Jej szybkość, niezawodność i łatwość w użyciu umożliwiła portowi monitorowanie i transport kontenerów z dużą dokładnością.

Jak dzisiejsze przemysłowe technologie bezprzewodowe rozwiązały poprzednie problemy
Przejdźmy do listy problemów, które wielu ludzi doświadczyło z przemysłową bezprzewodowością w przeszłości i zobaczmy, jak sprawy się polepszyły.


Niezależnie od tego, czy Twój system transportuje ludzi, czy towary, czy też Twoja placówka używa sprzętu mobilnego, mam nadzieję, że przykłady i informacje w tym artykule zachęcą Cię, by jeszcze raz rozważyć przemysłowe rozwiązania bezprzewodowe.

Czy wdrożyłeś system bezprzewodowy? Jesteś zadowolony z jego wydajności? Czekam na Twoją odpowiedź!

Komentarz edytora: Ten artykuł powstał dzięki wiedzy eksperckiej Mike’a Miclota, naszego wicedyrektora marketingu dla przemysłowych rozwiązań IT.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, wątpliwości czy uwagi, zapraszamy do kontaktu! Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 16:00.
Tel: +48 32 256 25 33
E-mail: info@pf-electronic.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TSN: Wielki krok naprzód w ewolucji Ethernetu ... i tu już dziś

Dr Oliver Kleineberg
Ethernet od prawie trzydziestu lat służy operatorom sieci i podczas gdy na przestrzeni lat bardzo się rozwinął, to najbardziej „rewolucyjny” skok ewolucyjny pojawia się dokładnie w tej chwili. Nowe ulepszenie technologii nosi nazwę "Time-Sensitive Networking (TSN)". Mimo że jego potężne funkcje zwiększające wartość są nadal sprawdzane (bardzo skutecznie!) w sieciach testowych i demonstracyjnych, operatorzy sieci w rzeczywistości mogą zacząć korzystać z tej technologii od razu.

Lubię myśleć o TSN jako "Ethernet Plus", ponieważ jest to nie tyle "nowy" protokół, co wzmocnienie Ethernetu. TSN stoi na barkach czegoś bardzo skutecznego i udanego, a czyni go jeszcze lepszym.
Połącz odmienne sieci w jedno - z gwarancjami dostawy i pełną interoperacyjnością Kluczową wartością - którą dodaje TSN do zastosowań przemysłowych, jest zdolność do ujednolicania sieci, które były z konieczności oddzielne w przeszłości, dzięki czemu użytkownicy mogą cieszyć…

Wskazówki dotyczące prawidłowego podłączenia kabla VFD

Peter Cox
Ilość napędów o zmiennej częstotliwości we współczesnych obiektach przemysłowych znacznie zwiększyła się w ostatnich latach. Nic dziwnego - regulując prędkość i napięcie silnika, aby sprostać zmieniającemu się w czasie rzeczywistym zapotrzebowaniu procesowemu, VFD pomagają zapewnić cenne korzyści, takie jak zwiększona energooszczędność, dokładniejsza kontrola procesu i mniejsze zużycie kosztownych urządzeń. Niestety, korzystanie z VFD nie zawsze jest tak proste, jak po prostu podłączenie urządzenia do sieci.
Aby dowiedzieć się więcej o zaletach kabla VFD, pobierz nasz bezpłatny raport "The Case for VFD Cable to Achieve System Reliability and Safety".

Podłączenie kabla VFD nie jest tym samym co podłączenie standardowego kabla. Istnieje wiele mylnych informacji i nieporozumień związanych z tym faktem i, świadomie lub nieświadomie, często użytkownicy idą na "skróty" w procesie instalacji. A to może spowodować poważne problemy w Twojej działalności. Oto kilka ws…

Pytania dotyczące wdrażania Industrial IoT? IIC ma odpowiedzi.

Jeff Lund
Industrial Internet Consortium (IIC) to globalna organizacja działająca na rzecz przyspieszenia pomyślnego wdrażania narzędzi Industrial Internet of Things (IIoT) w organizacjach wszelkiego rodzaju. Została założona w marcu 2014 r. na podstawie porozumienia między AT&T, Cisco, General Electric, IBM i Intel i obecnie ma ponad 260 członków zlokalizowanych w 30 krajach, a setki innych, nie będących członkami, korzysta z jego zasobów.
Według organizacji, jej misja polega na "dostarczaniu godnego zaufania IIoT, w którym systemy i urządzenia na świecie są bezpiecznie połączone i kontrolowane, aby zapewnić transformacyjne wyniki". Inny opis stwierdza, że ​​"IIC to otwarta, neutralna ‘piaskownica’, w której przemysł, środowisko akademickie i rząd spotykają się, by współpracować, wprowadzać innowacje i stwarzać odpowiednie warunki." Oba opisy są moim zdaniem bardzo trafne. Korzyści, które zapewnia IIC, są ogromne - organizacja zauważa, że ​​chociaż Internet przem…