Przejdź do głównej zawartości

3 oszczędnościowe, przemysłowe zastosowania bezprzewodowe - transport ludzi i towaru

Belden

Dziesięć lat temu kupowanie nowiutkiego magazynu i czytanie go było formą dogadzania sobie, na którą pozwalałem sobie od czasu do czasu. Dzisiaj, z o wiele niższą ceną za sztukę, czytam dużo różnych czasopism na moim iPadzie. W szczególności wróciłem do National Geographic. Stać mnie na jego cyfrową wersję, a zdjęcia czy filmy tam umieszczone są spektakularne, no i nie muszę podejmować trudnych decyzji dotyczących przechowywania czy wyrzucenia świetnie wyglądającego dokumentu.


Przez ostatnie dziesięć lat najprawdopodobniej wdrożyłeś przemysłowe zastosowanie bezprzewodowe i zdecydowałeś po wszystkim, że to wcale nie było warte ceny i niedogodności, które temu towarzyszyły. Tak jak moja stara, zakurzona papierowa kopia National Geographic, przemysłowe rozwiązania bezprzewodowe mogą być przechowywane w przedziale “nie pasuje mi” Twojego mózgu.

Chciałbym Was zachęcić do odświeżenia Waszego myślenia i rozważenia, jak postępy w niezawodności, wydajności, bezpieczeństwie i łatwości w użyciu zmieniają przemysłową bezprzewodową “grę”. W szczególności, jeśli mierzysz się z przenoszeniem sprzętu lub systemem transportowym, przemysłowe zastosowania bezprzewodowe mogą poradzić sobie z niektórymi Twoimi wyzwaniami.

Dzisiaj przyjrzę się trzem zastosowaniom dotyczącym transportu ludzi i towarów oraz wyjaśnię w jaki sposób pozwalają oszczędzać pieniądze i jak ułatwiają gromadzenie i raportowanie danych. Wytłumaczę również, jak niektóre z wcześniejszych problemów z przemysłową bezprzewodowością zostały rozwiązane za pomocą dzisiejszej technologii.

Projekt sieci bezprzewodowej redukuje koszty dla przechowywania danych i aktualizacji
System autobusowy w Nantes, we Francji, zaimplementował przemysłową sieć bezprzewodową, by osadzić ją w trzech systemach i komunikować się z nimi. Te systemy to:
·    Zastosowanie obsługi operacji, które dostarcza głosowe i pisemne komunikaty wyświetlające się w każdym autobusie
·    Zastosowanie informacji o klientach, która identyfikuje użytkowników poprzez ich karnet i śledzi ich korzystanie z systemu.
·    Zliczanie ładunku pasażerów. 

Sieć Wi-Fi jest wykorzystywana do rozładowywania i ponownego załadowywania informacji o każdym z autobusów, jak i po to, by utrzymać jego działanie. 

Ta implementacja wymagała wysokiego poziomu bezpieczeństwa, który został osiągnięty poprzez użycie sprzętu zgodnego z dzisiejszym standardem IEEE 802.11N bezprzewodowej technologii LAN. Zapewnione szyfrowanie jest jedyne w swoim rodzaju, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że wiele przemysłowych protokołów Ethernetowych nie jest szyfrowanych podczas przepływu przez przewód.

Kolejnym wymaganiem było posiadanie punktów dostępu bezprzewodowego i sterowników WLAN, których klasa ochrony IP wspiera pracę przy temperaturze od -20°C do 50°C.

To rozwiązanie obejmowało wdrożenie 435 punktów dostępu IP67, a także sterowników WLAN na głównym dworcu autobusowym.


Zwiększone bezpieczeństwo pracowników z bezprzewodowym transferem wideo kamer monitoringu
W różnych zastosowaniach systemu komunikacji autobusowej, tym razem dla miasta Luksemburg, zainstalowana została sieć bezprzewodowa, aby automatycznie raportować i wyszukiwać dane tras podróży, a także informacji o biletach i ruchu ulicznym. Ręczne przenoszenie danych przez kierowców zastąpione zostało automatyczną transmisją przez WLAN, redukując koszty i poprawiając dokładność.

Dodatkowo pliki wideo z monitoringu są teraz przesyłane z autobusu do stacji centralnej, co zwiększa bezpieczeństwo kierowców autobusowych.

Drogi transmisji WLAN używane przy dużych trasach kontenerów wysyłkowych
Port w Antwerpii, w Belgii, jest jednym z największych morskich portów w Europie, zapewniającym więcej głównych transportowych lokacji docelowych niż wiele innych portów Europy Północnej. W konsekwencji, jego terminal obsługuje dużą liczbę kontenerów transportowych obejmujących około 3,000 tras dziennie, 365 dni w roku.

By śledzić trasy ładunku, terminal używa sieci WLAN z dwoma sieciami VLAN rozmieszczonymi na dwóch pasmach częstotliwości - 2.4 GHz i 5GHz.

Pasmo 2.4Ghz zapewnia komunikację z ręcznymi urządzeniami WLAN obsługiwanymi przez personel stacji dokującej, który rejestruje kontenery podczas ich rozładowywania ze statków.

Pasmo 5GHz umożliwia komunikację z żurawiami portowymi (dźwignicami do przenoszenia kontenerów). Wyświetlacze PC z ekranem dotykowym w żurawiach odbierają dane z sieci produkcyjnej WLAN, które mówią operatorowi dźwigu, który kontener przenieść.

Sieć WLAN do tego zastosowania zawiera ponad 70 punktów dostępowych, dwa redundantne sterowniki WLAN i 120 przemysłowych przełączników. Jej szybkość, niezawodność i łatwość w użyciu umożliwiła portowi monitorowanie i transport kontenerów z dużą dokładnością.

Jak dzisiejsze przemysłowe technologie bezprzewodowe rozwiązały poprzednie problemy
Przejdźmy do listy problemów, które wielu ludzi doświadczyło z przemysłową bezprzewodowością w przeszłości i zobaczmy, jak sprawy się polepszyły.


Niezależnie od tego, czy Twój system transportuje ludzi, czy towary, czy też Twoja placówka używa sprzętu mobilnego, mam nadzieję, że przykłady i informacje w tym artykule zachęcą Cię, by jeszcze raz rozważyć przemysłowe rozwiązania bezprzewodowe.

Czy wdrożyłeś system bezprzewodowy? Jesteś zadowolony z jego wydajności? Czekam na Twoją odpowiedź!

Komentarz edytora: Ten artykuł powstał dzięki wiedzy eksperckiej Mike’a Miclota, naszego wicedyrektora marketingu dla przemysłowych rozwiązań IT.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, wątpliwości czy uwagi, zapraszamy do kontaktu! Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 16:00.
Tel: +48 32 256 25 33
E-mail: info@pf-electronic.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

MPLS-TP: MPLS wychodzi naprzeciw Twoim oczekiwaniom

Howard Linton
W ostatnich latach wielu przemysłowych użytkowników sieci szkieletowej znalazło się w sytuacji bez wyjścia. Dobrze znane sieci SONET i SDH z komutacją łączy, z których korzystają od dziesięcioleci, gwałtownie przestają nadążać z zaspokajaniem rosnącego zapotrzebowania na wideo, dane i inne zastosowania wymagające dużej przepustowości. Jednak najczęstszą praktyczną alternatywą - dla wielu, IP/MPLS - jest protokół wyraźnie przeznaczony dla bardziej złożonych operatorów sieci. Okazuje się, że jest to zbyt kosztowne, skomplikowane i mało funkcjonalne dla konkretnych potrzeb przedsiębiorstw użyteczności publicznej, transportu, rurociągów i innych użytkowników przemysłowych działających we własnej sieci szkieletowej.

No cóż, są też dobre wieści, ponieważ na szczęście istnieje mniej znany aspekt MPLS, który jest faktycznie przeznaczony do zaspokojenia potrzeb tej dużej bazy użytkowników. Nazywa się MultiProtocol Label Switching-Transport Profile lub MPLS-TP i może pomóc użytkowni…

Nowa parametryzacja - „IO-Link bez skomplikowanej części”

Artjom Bil
Co to jest IO-Link? Technologia IO-Link, oparta na standardzie IEC 61131-9 dla sterowników programowalnych, umożliwia komunikację między inteligentnymi czujnikami, siłownikami i sterownikami PLC wszelkiego rodzaju. Odegrała ważną rolę w praktycznym gromadzeniu i monitorowaniu danych produkcyjnych. Ten nieoceniony przepływ informacji daje producentom możliwość ciągłego dostrajania swojej działalności, optymalizacji jakości i wydajności oraz minimalizacji przestojów. Jako taka jest podstawową potrzebą komunikacji na poziomie lokalnym i umożliwia przejrzystość danych w ramach Przemysłowego Internetu Rzeczy.

Można by pomyśleć, że operatorzy przemysłowi pokochaliby technologię IO-Link. Niestety, w rzeczywistości jest to stosunek miłość/nienawiść.
Wielu użytkowników uważa, że ​​technologia IO-Link jest świetna, dopóki nie będą musieli zarządzać bibliotekami parametrów urządzeń IO-Link w sieci. Może to stać się bardzo skomplikowane, a użytkownicy lub nabywcy zbyt późno rozpoznają wyso…

Jak wybrać odpowiedni kabel VFD?

Peter Cox
W części 1 mojego wpisu na temat żywotności kabla i silnika VFD wyjaśniłem, w jaki sposób użycie kabla THHN lub innego niespecjalistycznego kabla do połączenia VFD z silnikami prowadzi do przedwczesnej awarii silnika i szumu elektronicznego, który sieje spustoszenie w czujnikach procesowych i obniża bezpieczeństwo na hali produkcyjnej. Specyfikacja wyspecjalizowanego kabla VFD może pomóc w uniknięciu tych problemów, ale niestety nie ma żadnych standardów dla funkcji i konstrukcji kabla VFD, więc na pewno weryfikacja pozostaje w interesie kupującego. Tutaj, w części 2, omówimy, czego szukać w kablu VFD, abyś mógł podjąć bardziej świadomą decyzję.
Unikaj awarii i nie tylko - lista kontrolna W wielu zakładach niemal „spodziewano się” częstych wyłączeń napędów i/lub awarii silnika podłączonego do VFD co kilka lat, szczególnie w wyniku uszkodzenia łożyska lub izolacji. Jeśli tak się dzieje, specyfikacja dobrze zaprojektowanego kabla VFD może wyeliminować awarie i znacznie wydłużyć c…