Przejdź do głównej zawartości

Jak działa CBTC? Zrozumienie ryzyka i korzyści

Richard Weatherburn

Na całym świecie operatorzy kolejowi szukają sposobów na zwiększenie wydajności pociągów i poprawę infrastruktury kolejowej. Dzięki wykorzystaniu dokładnych informacji o pociągu w czasie rzeczywistym, sterowanie pociągiem oparte na komunikacji (CBTC) oferuje rozwiązanie problemów z wydajnością, przy jednoczesnym uniknięciu kosztownych i uciążliwych, dużych projektów budowniczych.


Jeśli jesteś związany z branżą transportową, musisz poznać prawdziwą historię CBTC i jej zastosowanie w rzeczywistych działaniach. Jest bardzo ważne, abyście wraz z Twoim zespołem bardziej zagłębili się w jego korzyści - i ryzyka.

Na wysokim poziomie CBTC pokonuje tradycyjne wyzwania związane z systemami kolejowymi, wykorzystując połączenia telekomunikacyjne między pociągiem a sprzętem torowym do zarządzania ruchem w czasie rzeczywistym i kontroli infrastruktury. Jest to także technologia stojąca za pociągami bez kierowcy lub w pełni zautomatyzowanymi. System CBTC umożliwia tworzenie krótszych, lżejszych i szybszych pociągów, które ściślej ze sobą współpracują w celu zwiększenia przepustowości w dłuższych pociągach poruszających się na systemie sygnalizacji o stałym bloku.

Istnieje wiele korzyści z używania CBTC w infrastrukturze kolejowej. Trzy najważniejsze obejmują:
1.  Znajdź lokalizacje pociągów. Dzięki CBTC możesz poznać dokładną pozycję pociągu w danym momencie.
2.  Komunikuj się natychmiast między pociągami i stacją. Dzięki ciągłej komunikacji między pociągami i centrami kolejowymi, CBTC pozwala zmaksymalizować pojemność i skrócić odległość lub czas pomiędzy pociągami.
3.  Zapobiegaj awarii systemów krytycznych. Dzięki CBTC możesz zarządzać ruchem kolejowym i prędkością w bardziej efektywny i bezpieczny sposób.

Ogólnie rzecz biorąc, lepsze zrozumienie położenia pociągu, ciągła komunikacja między pociągami i centrum kontroli oraz udoskonalone funkcje bezpieczeństwa ułatwiają uruchomienie bardziej elastycznego systemu kolejowego.

Więc co ta większa elastyczność oznacza dla Ciebie? Możesz:
·    Uruchomić pociągi szybciej i częściej w godzinach szczytu, a wolniej i rzadziej w spokojniejszych okresach
·    Użyć systemów liczenia pasażerów do zarządzania przepływem ludzi na stacjach w celu uzyskania krótszych kolejek i skrócenia czasu oczekiwania na pasażerów
·    Reagować na wszelkie problemy w czasie rzeczywistym, w tym natychmiastową znajomość wypadków i radzenia sobie z nimi
·    Monitorować i zarządzać zużyciem energii elektrycznej i energii w pociągach, zmniejszając koszty operacyjne.

Podczas gdy korzystanie przez CBTC z ciągłej, dwukierunkowej komunikacji pomiędzy pociągami i centralą zapewnia wiele korzyści, ważne jest, aby zrozumieć potencjalne ryzyko. Wiele wyzwań związanych z CBTC wynika z wymagającego środowiska kolejowego i dużej prędkości poruszających się pociągów.


Słaba wydajność komunikacji między pociągiem a ziemią może spowodować tymczasowe zmniejszenie prędkości, całkowite zatrzymanie pociągu lub pociąg funkcjonujący w trybie awaryjnym do czasu przywrócenia łączności.

Te zagrożenia są dokładnie tym, dlaczego sieci CBTC wymagają bardzo wysokiego poziomu dostępności i niskiego opóźnienia.

Skąd możesz wiedzieć, czy twoja sieć spełnia wymagania CBTC? W poniższej tabeli przedstawiono to, czego potrzebuje Twoja sieć, aby zapewnić korzyści z CBTC, które opisaliśmy. Wskazuje również, w jaki sposób Belden może pomóc Ci spełnić te wymagania.

WYMAGANIA SIECI CBTC
ROZWIĄZANIE BELDEN
Szybki roaming. Ze względów bezpieczeństwa wszelkie zakłócenia w usłudze CBTC spowodują zatrzymanie pociągów. Z tego powodu niezbędny jest czas przełączania w roamingu krótszy niż 50 ms.
Produkty Belden oferują bezproblemowy roaming w Warstwie 3 z czasem przełączania 0 ms.
Tolerancja błędów. Utrata transmitowanych danych spowoduje błędy systemowe, więc wymagana jest utrata pakietu mniejsza niż 0,1%.
Miary redundancji Belden i odporność na zakłócenia gwarantują, że żadne dane nie zostaną utracone.
Opóźnienie sieciowe. Aby zapewnić kontrolę w czasie rzeczywistym, maksymalne opóźnienie musi być mniejsze niż 5 ms.
Belden zapewnia opóźnienie poniżej 5 ms. Parallel Redundancy Protocol (PRP) zawsze przekazuje najszybszy pakiet.
Wystarczająca przepustowość. Aby przetransportować wymagane dane, twoja sieć musi mieć przepustowość co najmniej 4 Mbit/s.
Bezprzewodowe urządzenia sieci lokalnej (WLAN) firmy Belden zapewniają wysoką przepustowość zarówno dla dzisiejszych wymagań, jak i przyszłej skalowalności.

Wybór właściwych komponentów sieci i kabla jest niezbędny, aby spełnić wymagania dotyczące dostępności i opóźnienia w pełni funkcjonującej sieci CBTC.

Bezprzewodowe rozwiązanie komunikacyjne Belden do komunikacji pociąg-ziemia spełnia wszystkie wymagania CBTC. Marka Hirschmann dostarcza niezawodnych rozwiązań do komunikacji między pociągiem a ziemią dla szybkich zastosowań kolejowych, oferując bezproblemowy roaming i zerową utratę pakietów.

A rozwiązanie Beldena jest wyjątkowe, ponieważ zapewnia całą sieć komunikacyjną. Obejmuje to okablowanie światłowodowe i dane w sterowni - nie tylko rozwiązania w pociągu i pociąg-ziemia.
Aby dowiedzieć się więcej o rozwiązaniach Belden dotyczących komunikacji między pociągami, zapoznaj się z naszym pełnym biuletynem technicznym, „Rewolucyjne rozwiązanie do aplikacji sterowania pociągami opartego na komunikacji (CBTC)” (w języku angielskim).

Możesz również dowiedzieć się więcej na temat infrastruktury kolejowej i czego szukać podczas wyboru systemów komunikacji pociąg-ziemia, pobierając nasz dokument "Wireless Train-to-Ground Communication" (w języku angielskim).

Czy wdrożyłeś CBTC we własnej infrastrukturze kolejowej? Jeśli tak, jakie korzyści dostrzegłeś? Czekamy na wiadomość od Ciebie!

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, wątpliwości czy uwagi, zapraszamy do kontaktu! Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 16:00.
Tel: +48 32 256 25 33
E-mail: info@pf-electronic.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TSN: Wielki krok naprzód w ewolucji Ethernetu ... i tu już dziś

Dr Oliver Kleineberg
Ethernet od prawie trzydziestu lat służy operatorom sieci i podczas gdy na przestrzeni lat bardzo się rozwinął, to najbardziej „rewolucyjny” skok ewolucyjny pojawia się dokładnie w tej chwili. Nowe ulepszenie technologii nosi nazwę "Time-Sensitive Networking (TSN)". Mimo że jego potężne funkcje zwiększające wartość są nadal sprawdzane (bardzo skutecznie!) w sieciach testowych i demonstracyjnych, operatorzy sieci w rzeczywistości mogą zacząć korzystać z tej technologii od razu.

Lubię myśleć o TSN jako "Ethernet Plus", ponieważ jest to nie tyle "nowy" protokół, co wzmocnienie Ethernetu. TSN stoi na barkach czegoś bardzo skutecznego i udanego, a czyni go jeszcze lepszym.
Połącz odmienne sieci w jedno - z gwarancjami dostawy i pełną interoperacyjnością Kluczową wartością - którą dodaje TSN do zastosowań przemysłowych, jest zdolność do ujednolicania sieci, które były z konieczności oddzielne w przeszłości, dzięki czemu użytkownicy mogą cieszyć…

Wskazówki dotyczące prawidłowego podłączenia kabla VFD

Peter Cox
Ilość napędów o zmiennej częstotliwości we współczesnych obiektach przemysłowych znacznie zwiększyła się w ostatnich latach. Nic dziwnego - regulując prędkość i napięcie silnika, aby sprostać zmieniającemu się w czasie rzeczywistym zapotrzebowaniu procesowemu, VFD pomagają zapewnić cenne korzyści, takie jak zwiększona energooszczędność, dokładniejsza kontrola procesu i mniejsze zużycie kosztownych urządzeń. Niestety, korzystanie z VFD nie zawsze jest tak proste, jak po prostu podłączenie urządzenia do sieci.
Aby dowiedzieć się więcej o zaletach kabla VFD, pobierz nasz bezpłatny raport "The Case for VFD Cable to Achieve System Reliability and Safety".

Podłączenie kabla VFD nie jest tym samym co podłączenie standardowego kabla. Istnieje wiele mylnych informacji i nieporozumień związanych z tym faktem i, świadomie lub nieświadomie, często użytkownicy idą na "skróty" w procesie instalacji. A to może spowodować poważne problemy w Twojej działalności. Oto kilka ws…

Pytania dotyczące wdrażania Industrial IoT? IIC ma odpowiedzi.

Jeff Lund
Industrial Internet Consortium (IIC) to globalna organizacja działająca na rzecz przyspieszenia pomyślnego wdrażania narzędzi Industrial Internet of Things (IIoT) w organizacjach wszelkiego rodzaju. Została założona w marcu 2014 r. na podstawie porozumienia między AT&T, Cisco, General Electric, IBM i Intel i obecnie ma ponad 260 członków zlokalizowanych w 30 krajach, a setki innych, nie będących członkami, korzysta z jego zasobów.
Według organizacji, jej misja polega na "dostarczaniu godnego zaufania IIoT, w którym systemy i urządzenia na świecie są bezpiecznie połączone i kontrolowane, aby zapewnić transformacyjne wyniki". Inny opis stwierdza, że ​​"IIC to otwarta, neutralna ‘piaskownica’, w której przemysł, środowisko akademickie i rząd spotykają się, by współpracować, wprowadzać innowacje i stwarzać odpowiednie warunki." Oba opisy są moim zdaniem bardzo trafne. Korzyści, które zapewnia IIC, są ogromne - organizacja zauważa, że ​​chociaż Internet przem…