Richard Weatherburn
Na całym świecie
operatorzy kolejowi szukają sposobów na zwiększenie wydajności pociągów i
poprawę infrastruktury kolejowej. Dzięki wykorzystaniu dokładnych informacji o
pociągu w czasie rzeczywistym, sterowanie pociągiem oparte na komunikacji
(CBTC) oferuje rozwiązanie problemów z wydajnością, przy jednoczesnym
uniknięciu kosztownych i uciążliwych, dużych projektów budowniczych.
Jeśli jesteś związany z
branżą transportową, musisz poznać prawdziwą historię CBTC i jej zastosowanie w
rzeczywistych działaniach. Jest bardzo ważne, abyście wraz z Twoim zespołem
bardziej zagłębili się w jego korzyści - i ryzyka.
Na wysokim poziomie CBTC
pokonuje tradycyjne wyzwania związane z systemami kolejowymi, wykorzystując
połączenia telekomunikacyjne między pociągiem a sprzętem torowym do zarządzania
ruchem w czasie rzeczywistym i kontroli infrastruktury. Jest to także
technologia stojąca za pociągami bez kierowcy lub w pełni zautomatyzowanymi.
System CBTC umożliwia tworzenie krótszych, lżejszych i szybszych pociągów,
które ściślej ze sobą współpracują w celu zwiększenia przepustowości w
dłuższych pociągach poruszających się na systemie sygnalizacji o stałym bloku.
Istnieje wiele korzyści z
używania CBTC w infrastrukturze kolejowej. Trzy najważniejsze obejmują:
1. Znajdź lokalizacje pociągów. Dzięki CBTC możesz poznać dokładną pozycję pociągu w
danym momencie.
2. Komunikuj się natychmiast między pociągami i stacją. Dzięki ciągłej komunikacji między pociągami i centrami
kolejowymi, CBTC pozwala zmaksymalizować pojemność i skrócić odległość lub czas
pomiędzy pociągami.
3. Zapobiegaj awarii systemów krytycznych. Dzięki CBTC możesz zarządzać ruchem kolejowym i
prędkością w bardziej efektywny i bezpieczny sposób.
Ogólnie rzecz biorąc,
lepsze zrozumienie położenia pociągu, ciągła komunikacja między pociągami i
centrum kontroli oraz udoskonalone funkcje bezpieczeństwa ułatwiają
uruchomienie bardziej elastycznego systemu kolejowego.
Więc co ta większa
elastyczność oznacza dla Ciebie? Możesz:
· Uruchomić pociągi
szybciej i częściej w godzinach szczytu, a wolniej i rzadziej w spokojniejszych
okresach
· Użyć systemów
liczenia pasażerów do zarządzania przepływem ludzi na stacjach w celu uzyskania
krótszych kolejek i skrócenia czasu oczekiwania na pasażerów
· Reagować na
wszelkie problemy w czasie rzeczywistym, w tym natychmiastową znajomość
wypadków i radzenia sobie z nimi
· Monitorować i
zarządzać zużyciem energii elektrycznej i energii w pociągach, zmniejszając
koszty operacyjne.
Podczas gdy korzystanie
przez CBTC z ciągłej, dwukierunkowej komunikacji pomiędzy pociągami i centralą
zapewnia wiele korzyści, ważne jest, aby zrozumieć potencjalne ryzyko. Wiele
wyzwań związanych z CBTC wynika z wymagającego środowiska kolejowego i dużej
prędkości poruszających się pociągów.
Słaba wydajność
komunikacji między pociągiem a ziemią może spowodować tymczasowe zmniejszenie
prędkości, całkowite zatrzymanie pociągu lub pociąg funkcjonujący w trybie
awaryjnym do czasu przywrócenia łączności.
Te zagrożenia są
dokładnie tym, dlaczego sieci CBTC wymagają bardzo wysokiego poziomu
dostępności i niskiego opóźnienia.
Skąd możesz wiedzieć, czy
twoja sieć spełnia wymagania CBTC? W poniższej tabeli przedstawiono to, czego
potrzebuje Twoja sieć, aby zapewnić korzyści z CBTC, które opisaliśmy. Wskazuje
również, w jaki sposób Belden może pomóc Ci spełnić te wymagania.
WYMAGANIA
SIECI CBTC
|
ROZWIĄZANIE
BELDEN
|
Szybki
roaming. Ze względów bezpieczeństwa wszelkie
zakłócenia w usłudze CBTC spowodują zatrzymanie pociągów. Z tego powodu
niezbędny jest czas przełączania w roamingu krótszy niż 50 ms.
|
Produkty Belden oferują bezproblemowy roaming w Warstwie
3 z czasem przełączania 0 ms.
|
Tolerancja
błędów. Utrata transmitowanych danych spowoduje
błędy systemowe, więc wymagana jest utrata pakietu mniejsza niż 0,1%.
|
Miary redundancji Belden i odporność na zakłócenia
gwarantują, że żadne dane nie zostaną utracone.
|
Opóźnienie
sieciowe. Aby zapewnić kontrolę w czasie
rzeczywistym, maksymalne opóźnienie musi być mniejsze niż 5 ms.
|
Belden zapewnia opóźnienie poniżej 5 ms. Parallel Redundancy
Protocol (PRP) zawsze przekazuje najszybszy pakiet.
|
Wystarczająca
przepustowość. Aby przetransportować wymagane
dane, twoja sieć musi mieć przepustowość co najmniej 4 Mbit/s.
|
Bezprzewodowe urządzenia sieci lokalnej (WLAN) firmy
Belden zapewniają wysoką przepustowość zarówno dla dzisiejszych wymagań, jak
i przyszłej skalowalności.
|
Wybór właściwych komponentów
sieci i kabla jest niezbędny, aby spełnić wymagania dotyczące dostępności i
opóźnienia w pełni funkcjonującej sieci CBTC.
Bezprzewodowe rozwiązanie
komunikacyjne Belden do komunikacji pociąg-ziemia spełnia wszystkie wymagania
CBTC. Marka Hirschmann dostarcza niezawodnych rozwiązań do komunikacji między
pociągiem a ziemią dla szybkich zastosowań kolejowych, oferując bezproblemowy
roaming i zerową utratę pakietów.
A rozwiązanie Beldena
jest wyjątkowe, ponieważ zapewnia całą sieć komunikacyjną. Obejmuje to
okablowanie światłowodowe i dane w sterowni - nie tylko rozwiązania w pociągu i
pociąg-ziemia.
Aby dowiedzieć się więcej
o rozwiązaniach Belden dotyczących komunikacji między pociągami, zapoznaj się z
naszym pełnym biuletynem technicznym, „Rewolucyjne rozwiązanie do aplikacji sterowania pociągami opartego na komunikacji (CBTC)” (w języku angielskim).
Możesz również dowiedzieć
się więcej na temat infrastruktury kolejowej i czego szukać podczas wyboru
systemów komunikacji pociąg-ziemia, pobierając nasz dokument "Wireless Train-to-Ground Communication" (w języku angielskim).
Czy wdrożyłeś CBTC we własnej infrastrukturze
kolejowej? Jeśli tak, jakie korzyści dostrzegłeś? Czekamy na wiadomość od
Ciebie!
Jeśli masz jakiekolwiek
pytania, wątpliwości czy uwagi, zapraszamy do kontaktu! Jesteśmy do dyspozycji
od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 16:00.
Tel: +48 32 256 25
33
E-mail: info@pf-electronic.pl
Komentarze
Prześlij komentarz