Przejdź do głównej zawartości

Następna fala ulepszeń biznesowych związanych z IIoT

Greg Conary

Dziś witamy na blogu gościa - Grega Conary'ego, starszego wiceprezesa ds. strategii w Schneider Electric, partnera Belden. Pierwotnie opublikowany na blogu Schneider, artykuł oferuje wiedzę, którą uważamy za wartościową.

Stało się jasne, że Industrial Internet of Things (IIoT) to przyszłość przemysłu. Do tej pory dobrze i prawdziwie opisaliśmy, że IIoT nie jest tak naprawdę tylko szumem marketingowym. Dla użytkowników końcowych i producentów OEM, analizy IIoT, chmury i analiza Big Data stwarzają bardzo realne możliwości biznesowe.

IIoT pozwala nie tylko usprawnić komunikację między maszynami i ludźmi - ułatwia to kolejna fala niestandardowych usług biznesowych o wartości dodanej. ARC Advisory Group informuje, że 30 procent użytkowników końcowych i producentów OEM już aktywnie korzysta z narzędzi IIoT lub inwestuje w projekty. W przypadku OEM-ów, według ARC, "IIoT zapewnia nową widoczność, która umożliwia tworzenie usług o wartości dodanej, przewagę konkurencyjną przy projektowaniu produktów i wzrost przychodów. Nie jest już tylko opcją."


Wydajność ludzi to również obszar, który ma ogromny potencjał do poprawy dzięki usługom powiązanym z IIoT. Niedawno uczestniczyłem w wydarzeniu organizowanym przez Międzynarodowy Kongres Biznesu (IBC) i usłyszałem wartość cytowaną na temat "czasu kluczowego" dla operatorów terenowych. Stwierdzono, że w 10-godzinnej zmianie pracownik spędza tylko 2,5 godziny z tej zmiany na produktywnej pracy - pracy, która zwiększa wartość firmy - resztę czasu zajmuje wyszukiwanie informacji - prawdopodobnie podróżowanie tam i z powrotem do centralnego biura utrzymania, prawdopodobnie przeszukując szafki na dokumenty szukając instrukcji serwisowych, zaraz obok prac administracyjnych i różnych innych zadań nie wnoszących żadnej wartości dodanej. Jest to bardzo interesująca liczba, ponieważ oznacza to, że pracownik jest aktywnie produktywny tylko przez 25% swojego czasu pracy!

IIoT z punktu widzenia usług będzie miał kilka kluczowych korzyści dla naszego pracownika terenowego, jego szefa, firmy i jej dostawców.

Po pierwsze, dostawcy technologii i pracownicy zaopatrzeniowi będą coraz częściej wzywani do dostarczania swojej wiedzy specjalistycznej klientom, jako usługi. Oznacza to, że fabryki mogą zlecać część swoich usług na zasadzie outsourcingu. Na przykład placówka, która próbuje zmniejszyć liczbę swojego personelu, może polegać na dostawcach, aby monitorować stan krytycznego sprzętu za pomocą czujników wtórnych i przesyłać dane do chmury. Może to być bardzo przydatne w przypadku skomplikowanych maszyn o wysokiej wydajności, ponieważ sprzedawca jest w rzeczywistości ekspertem w zakresie obsługi sprzętu. Oznacza to również, że firma nie musi bezpośrednio zatrudniać wyspecjalizowanego i wysoko opłacanego członka personelu, aby czekać i rozwiązać problem, kiedy się pojawi. Ewentualnie, jeśli firma nie chce specjalistów na miejscu i ma wiele fabryk, może zatrudnić jednego eksperta, który za pomocą IIoT może monitorować krytyczne urządzenia w wielu lokalizacjach.

Po drugie, IIoT i powiązane usługi poprawią wydajność personelu w terenie, bez względu na ich wiek lub poziom doświadczenia. Mówimy o tym jako o wzmocnionym operatorze i można to zilustrować za pomocą tej prostej analogii: jeśli 55-letni operator przejdzie obok maszyny, która wydaje zabawny dźwięk, dobrze wie z doświadczenia, na czym polega problem i jak go rozwiązać. Porównaj go teraz z nowym 25-letnim operatorem, który, bez pomocy urządzeń mobilnych, musi wrócić do biura obsługi technicznej, aby wyszukać instrukcję obsługi sprzętu, a gdy nie może go znaleźć, zacząć dzwonić do po fabryce szukając kogoś, kto ma doświadczenie z tym sprzętem. Idąc dalej, 25-latek będzie mógł wyświetlić na swoim urządzeniu mobilnym wykresy diagnostyczne i instrukcję. Niektóre nowsze urządzenia mają nawet możliwość wyświetlania dynamicznego kodu QR bezpośrednio na urządzeniu, co pozwala operatorowi uzyskać dostęp do informacji w czasie rzeczywistym na temat problemu, który występuje w danym urządzeniu, co pomaga operatorowi zdiagnozować i rozwiązać problem znacznie szybciej.

Po trzecie, z punktu widzenia klienta, IIoT pomoże w zarządzaniu łańcuchem dostaw, ułatwiając śledzenie części zamiennych i poziomów zapasów oraz upraszczając proces zamawiania. Z punktu widzenia dostawcy oznacza to możliwość budowania nowych strumieni przychodów z usług poprzez tworzenie takich zdigitalizowanych usług - w tym cyfrowych opcji zamawiania instrukcji i części zamiennych oraz wprowadzanie modeli pozwalających zarabiać na wiedzy, doradztwie i najlepszym doświadczeniu własnych pracowników dla jeszcze lepszej obsługi klienta.


Wreszcie, usługi IIoT spowodują, że „wielka zmiana załogi” będzie mniej przerażająca. Podobnie jak w punktach powyżej, jeśli chodzi o efektywność i produktywność pracowników, przechodząc od doświadczonych operatorów do następnej generacji, są dwie wymowne statystyki dotyczące starzenia się siły roboczej:
·    50% wszystkich pracowników rafinerii przejdzie na emeryturę w ciągu najbliższych 5 do 7 lat

Tak więc w krótkim czasie ludzie, którzy od urodzenia są otoczeni technologią, będą stanowić większość siły roboczej. Oznacza to przejście ze średniego wieku pracowników wynoszącego 50+ do nowej gwardii 20-kilku-latków, którzy mają znacznie mniej doświadczenia i bardzo różne sposoby pracy. Niwelowanie tej luki będzie wymagać od narzędzi cyfrowych nie tylko przechwytywania wiedzy starszych pracowników przed przejściem na emeryturę, ale także udostępnienia jej nowej generacji w sposób, który wspiera ich preferencje dla praktyk w pracy cyfrowej - narzędzia takie jak aplikacje rozszerzonej rzeczywistości, dynamiczne kody QR i dostęp do łatwego wsparcia online.

Jakie unikalne usługi opracowałeś lub doświadczyłeś wraz z pojawieniem się IIoT?

Aby przeczytać więcej treści od Grega, odwiedź blog Schneider Electric tutaj: http://blog.schneider-electric.com/author/gconary/.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, wątpliwości czy uwagi, zapraszamy do kontaktu! Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku, w godz. 8:00 – 16:00.
Tel: +48 32 256 25 33
E-mail: info@pf-electronic.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ethernet przemysłowy a zwykły Ethernet: dlaczego to ma znaczenie?

Sylvia Feng Środowiska przemysłowe są trudne. Mówię o oleju, kurzu, wodzie i wysokich temperaturach. Środowisko, w którym działa wiele obiektów przemysłowych, znacznie różni się od budynku biurowego lub sklepu detalicznego. Mimo to oczekuje się, że wiele (pozornie) podstawowych funkcji będzie działać płynnie, pomimo tych warunków. Fabryki muszą mieć możliwość przesyłania danych z jednej maszyny do drugiej i muszą mieć możliwość polegania na kablu, aby działał w ekstremalnych warunkach. Jednym z obszarów, który może wywrzeć niesamowity wpływ na producentów, zarówno pozytywnie, jak i negatywnie, jest niezawodność, bezpieczeństwo i siła ich kabla sieciowego. Po prostu użycie dowolnego kabla Ethernet nie będzie działać. Zwykłe urządzenia, które mogą działać dobrze w warunkach biurowych z kontrolowaną temperaturą, nie wytrzymają ekstremów środowiska przemysłowego. Oto świetna analogia: jak niedorzeczne byłoby umieścić pingwina na pustyni? Wszysc...

Nowa parametryzacja - „IO-Link bez skomplikowanej części”

Artjom Bil Co to jest IO-Link? Technologia IO-Link, oparta na standardzie IEC 61131-9 dla sterowników programowalnych, umożliwia komunikację między inteligentnymi czujnikami, siłownikami i sterownikami PLC wszelkiego rodzaju. Odegrała ważną rolę w praktycznym gromadzeniu i monitorowaniu danych produkcyjnych. Ten nieoceniony przepływ informacji daje producentom możliwość ciągłego dostrajania swojej działalności, optymalizacji jakości i wydajności oraz minimalizacji przestojów. Jako taka jest podstawową potrzebą komunikacji na poziomie lokalnym i umożliwia przejrzystość danych w ramach Przemysłowego Internetu Rzeczy . Można by pomyśleć, że operatorzy przemysłowi pokochaliby technologię IO-Link . Niestety, w rzeczywistości jest to stosunek miłość/nienawiść. Wielu użytkowników uważa, że ​​technologia IO-Link jest świetna, dopóki nie będą musieli zarządzać bibliotekami parametrów urządzeń IO-Link w sieci. Może to stać się bardzo skompliko...

W jaki sposób wibracje, hałas i przesłuch mogą powodować przestoje

Jeremy Friedmar Trudne środowiska wymagają wytrzymałych produktów Wibracje i hałas są powszechne w środowiskach przemysłowych, takich jak produkcja i transport kolejowy. Huk linii montażowych może zakłócać transmisję danych, a złącza mogą stać się luźne. Zastanów się, ile wibracji występuje, gdy wagon jedzie do miejsca docelowego. Środowiska takie jak te wymagają solidnego produktu. Oto świetna analogia: jak absurdalnie byłoby, gdyby zespół rockowy ćwiczył w bibliotece? Byłoby to nie tylko zakłócające, ale całkowicie uniemożliwiałoby normalne funkcjonowanie. Wibracje i hałas w bibliotece byłyby nie do zniesienia dla osób pracujących w tej przestrzeni. W przypadku środowiska przemysłowego głównym skutkiem zarówno hałasu, jak i wibracji jest utrata sygnału. Ma to szczególne znaczenie w przypadku okablowania Ethernet ze względu na fakt, że może powstać wyższy bitowy poziom błędu, co jest szkodliwe dla sieci komunikacyjnej wymaganej d...