Greg Conary
Dziś witamy na blogu gościa - Grega Conary'ego,
starszego wiceprezesa ds. strategii w Schneider Electric, partnera Belden.
Pierwotnie opublikowany na blogu Schneider, artykuł oferuje wiedzę, którą
uważamy za wartościową.
Stało się jasne, że
Industrial Internet of Things (IIoT) to przyszłość przemysłu. Do tej pory
dobrze i prawdziwie opisaliśmy, że IIoT nie jest tak naprawdę tylko szumem
marketingowym. Dla użytkowników końcowych i producentów OEM, analizy IIoT,
chmury i analiza Big Data stwarzają bardzo realne możliwości biznesowe.
IIoT pozwala nie tylko
usprawnić komunikację między maszynami i ludźmi - ułatwia to kolejna fala niestandardowych usług biznesowych o wartości dodanej. ARC Advisory Group
informuje, że 30 procent użytkowników końcowych i producentów OEM już aktywnie
korzysta z narzędzi IIoT lub inwestuje w projekty. W przypadku OEM-ów, według
ARC, "IIoT zapewnia nową widoczność, która umożliwia tworzenie usług o
wartości dodanej, przewagę konkurencyjną przy projektowaniu produktów i wzrost
przychodów. Nie jest już tylko opcją."
Wydajność ludzi to
również obszar, który ma ogromny potencjał do poprawy dzięki usługom powiązanym
z IIoT. Niedawno uczestniczyłem w wydarzeniu organizowanym przez Międzynarodowy
Kongres Biznesu (IBC) i usłyszałem wartość cytowaną na temat "czasu
kluczowego" dla operatorów terenowych. Stwierdzono, że w 10-godzinnej
zmianie pracownik spędza tylko 2,5 godziny z tej zmiany na produktywnej pracy -
pracy, która zwiększa wartość firmy - resztę czasu zajmuje wyszukiwanie
informacji - prawdopodobnie podróżowanie tam i z powrotem do centralnego biura utrzymania,
prawdopodobnie przeszukując szafki na dokumenty szukając instrukcji
serwisowych, zaraz obok prac administracyjnych i różnych innych zadań nie
wnoszących żadnej wartości dodanej. Jest to bardzo interesująca liczba,
ponieważ oznacza to, że pracownik jest aktywnie produktywny tylko przez 25%
swojego czasu pracy!
IIoT z punktu widzenia
usług będzie miał kilka kluczowych korzyści dla naszego pracownika terenowego,
jego szefa, firmy i jej dostawców.
Po pierwsze, dostawcy
technologii i pracownicy zaopatrzeniowi będą coraz częściej wzywani do
dostarczania swojej wiedzy specjalistycznej klientom, jako usługi. Oznacza to,
że fabryki mogą zlecać część swoich usług na zasadzie outsourcingu. Na przykład
placówka, która próbuje zmniejszyć liczbę swojego personelu, może polegać na
dostawcach, aby monitorować stan krytycznego sprzętu za pomocą czujników
wtórnych i przesyłać dane do chmury. Może to być bardzo przydatne w przypadku
skomplikowanych maszyn o wysokiej wydajności, ponieważ sprzedawca jest w
rzeczywistości ekspertem w zakresie obsługi sprzętu. Oznacza to również, że
firma nie musi bezpośrednio zatrudniać wyspecjalizowanego i wysoko opłacanego
członka personelu, aby czekać i rozwiązać problem, kiedy się pojawi.
Ewentualnie, jeśli firma nie chce specjalistów na miejscu i ma wiele fabryk,
może zatrudnić jednego eksperta, który za pomocą IIoT może monitorować
krytyczne urządzenia w wielu lokalizacjach.
Po drugie, IIoT i
powiązane usługi poprawią wydajność personelu w terenie, bez względu na ich
wiek lub poziom doświadczenia. Mówimy o tym jako o wzmocnionym operatorze i
można to zilustrować za pomocą tej prostej analogii: jeśli 55-letni operator
przejdzie obok maszyny, która wydaje zabawny dźwięk, dobrze wie z
doświadczenia, na czym polega problem i jak go rozwiązać. Porównaj go teraz z
nowym 25-letnim operatorem, który, bez pomocy urządzeń mobilnych, musi wrócić
do biura obsługi technicznej, aby wyszukać instrukcję obsługi sprzętu, a gdy
nie może go znaleźć, zacząć dzwonić do po fabryce szukając kogoś, kto ma doświadczenie z tym
sprzętem. Idąc dalej, 25-latek będzie mógł wyświetlić na swoim urządzeniu mobilnym
wykresy diagnostyczne i instrukcję. Niektóre nowsze urządzenia mają nawet możliwość
wyświetlania dynamicznego kodu QR bezpośrednio na urządzeniu, co pozwala
operatorowi uzyskać dostęp do informacji w czasie rzeczywistym na temat
problemu, który występuje w danym urządzeniu, co pomaga operatorowi
zdiagnozować i rozwiązać problem znacznie szybciej.
Po trzecie, z punktu
widzenia klienta, IIoT pomoże w zarządzaniu łańcuchem dostaw, ułatwiając
śledzenie części zamiennych i poziomów zapasów oraz upraszczając proces
zamawiania. Z punktu widzenia dostawcy oznacza to możliwość budowania nowych
strumieni przychodów z usług poprzez tworzenie takich zdigitalizowanych usług -
w tym cyfrowych opcji zamawiania instrukcji i części zamiennych oraz
wprowadzanie modeli pozwalających zarabiać na wiedzy, doradztwie i najlepszym
doświadczeniu własnych pracowników dla jeszcze lepszej obsługi klienta.
Wreszcie, usługi IIoT
spowodują, że „wielka zmiana załogi” będzie mniej przerażająca. Podobnie jak w
punktach powyżej, jeśli chodzi o efektywność i produktywność pracowników,
przechodząc od doświadczonych operatorów do następnej generacji, są dwie
wymowne statystyki dotyczące starzenia się siły roboczej:
· 50% wszystkich
pracowników rafinerii przejdzie na emeryturę w ciągu najbliższych 5 do 7 lat
Tak więc w krótkim czasie
ludzie, którzy od urodzenia są otoczeni technologią, będą stanowić większość
siły roboczej. Oznacza to przejście ze średniego wieku pracowników wynoszącego 50+
do nowej gwardii 20-kilku-latków, którzy mają znacznie mniej doświadczenia i
bardzo różne sposoby pracy. Niwelowanie tej luki będzie wymagać od narzędzi
cyfrowych nie tylko przechwytywania wiedzy starszych pracowników przed
przejściem na emeryturę, ale także udostępnienia jej nowej generacji w sposób,
który wspiera ich preferencje dla praktyk w pracy cyfrowej - narzędzia takie
jak aplikacje rozszerzonej rzeczywistości, dynamiczne kody QR i dostęp do
łatwego wsparcia online.
Jakie unikalne usługi opracowałeś lub doświadczyłeś
wraz z pojawieniem się IIoT?
Aby przeczytać więcej
treści od Grega, odwiedź blog Schneider Electric tutaj: http://blog.schneider-electric.com/author/gconary/.
Jeśli masz jakiekolwiek
pytania, wątpliwości czy uwagi, zapraszamy do kontaktu! Jesteśmy do
dyspozycji od poniedziałku do piątku, w godz. 8:00 – 16:00.
Tel: +48 32 256 25
33
E-mail: info@pf-electronic.pl
Komentarze
Prześlij komentarz