Przejdź do głównej zawartości

Następna fala ulepszeń biznesowych związanych z IIoT

Greg Conary

Dziś witamy na blogu gościa - Grega Conary'ego, starszego wiceprezesa ds. strategii w Schneider Electric, partnera Belden. Pierwotnie opublikowany na blogu Schneider, artykuł oferuje wiedzę, którą uważamy za wartościową.

Stało się jasne, że Industrial Internet of Things (IIoT) to przyszłość przemysłu. Do tej pory dobrze i prawdziwie opisaliśmy, że IIoT nie jest tak naprawdę tylko szumem marketingowym. Dla użytkowników końcowych i producentów OEM, analizy IIoT, chmury i analiza Big Data stwarzają bardzo realne możliwości biznesowe.

IIoT pozwala nie tylko usprawnić komunikację między maszynami i ludźmi - ułatwia to kolejna fala niestandardowych usług biznesowych o wartości dodanej. ARC Advisory Group informuje, że 30 procent użytkowników końcowych i producentów OEM już aktywnie korzysta z narzędzi IIoT lub inwestuje w projekty. W przypadku OEM-ów, według ARC, "IIoT zapewnia nową widoczność, która umożliwia tworzenie usług o wartości dodanej, przewagę konkurencyjną przy projektowaniu produktów i wzrost przychodów. Nie jest już tylko opcją."


Wydajność ludzi to również obszar, który ma ogromny potencjał do poprawy dzięki usługom powiązanym z IIoT. Niedawno uczestniczyłem w wydarzeniu organizowanym przez Międzynarodowy Kongres Biznesu (IBC) i usłyszałem wartość cytowaną na temat "czasu kluczowego" dla operatorów terenowych. Stwierdzono, że w 10-godzinnej zmianie pracownik spędza tylko 2,5 godziny z tej zmiany na produktywnej pracy - pracy, która zwiększa wartość firmy - resztę czasu zajmuje wyszukiwanie informacji - prawdopodobnie podróżowanie tam i z powrotem do centralnego biura utrzymania, prawdopodobnie przeszukując szafki na dokumenty szukając instrukcji serwisowych, zaraz obok prac administracyjnych i różnych innych zadań nie wnoszących żadnej wartości dodanej. Jest to bardzo interesująca liczba, ponieważ oznacza to, że pracownik jest aktywnie produktywny tylko przez 25% swojego czasu pracy!

IIoT z punktu widzenia usług będzie miał kilka kluczowych korzyści dla naszego pracownika terenowego, jego szefa, firmy i jej dostawców.

Po pierwsze, dostawcy technologii i pracownicy zaopatrzeniowi będą coraz częściej wzywani do dostarczania swojej wiedzy specjalistycznej klientom, jako usługi. Oznacza to, że fabryki mogą zlecać część swoich usług na zasadzie outsourcingu. Na przykład placówka, która próbuje zmniejszyć liczbę swojego personelu, może polegać na dostawcach, aby monitorować stan krytycznego sprzętu za pomocą czujników wtórnych i przesyłać dane do chmury. Może to być bardzo przydatne w przypadku skomplikowanych maszyn o wysokiej wydajności, ponieważ sprzedawca jest w rzeczywistości ekspertem w zakresie obsługi sprzętu. Oznacza to również, że firma nie musi bezpośrednio zatrudniać wyspecjalizowanego i wysoko opłacanego członka personelu, aby czekać i rozwiązać problem, kiedy się pojawi. Ewentualnie, jeśli firma nie chce specjalistów na miejscu i ma wiele fabryk, może zatrudnić jednego eksperta, który za pomocą IIoT może monitorować krytyczne urządzenia w wielu lokalizacjach.

Po drugie, IIoT i powiązane usługi poprawią wydajność personelu w terenie, bez względu na ich wiek lub poziom doświadczenia. Mówimy o tym jako o wzmocnionym operatorze i można to zilustrować za pomocą tej prostej analogii: jeśli 55-letni operator przejdzie obok maszyny, która wydaje zabawny dźwięk, dobrze wie z doświadczenia, na czym polega problem i jak go rozwiązać. Porównaj go teraz z nowym 25-letnim operatorem, który, bez pomocy urządzeń mobilnych, musi wrócić do biura obsługi technicznej, aby wyszukać instrukcję obsługi sprzętu, a gdy nie może go znaleźć, zacząć dzwonić do po fabryce szukając kogoś, kto ma doświadczenie z tym sprzętem. Idąc dalej, 25-latek będzie mógł wyświetlić na swoim urządzeniu mobilnym wykresy diagnostyczne i instrukcję. Niektóre nowsze urządzenia mają nawet możliwość wyświetlania dynamicznego kodu QR bezpośrednio na urządzeniu, co pozwala operatorowi uzyskać dostęp do informacji w czasie rzeczywistym na temat problemu, który występuje w danym urządzeniu, co pomaga operatorowi zdiagnozować i rozwiązać problem znacznie szybciej.

Po trzecie, z punktu widzenia klienta, IIoT pomoże w zarządzaniu łańcuchem dostaw, ułatwiając śledzenie części zamiennych i poziomów zapasów oraz upraszczając proces zamawiania. Z punktu widzenia dostawcy oznacza to możliwość budowania nowych strumieni przychodów z usług poprzez tworzenie takich zdigitalizowanych usług - w tym cyfrowych opcji zamawiania instrukcji i części zamiennych oraz wprowadzanie modeli pozwalających zarabiać na wiedzy, doradztwie i najlepszym doświadczeniu własnych pracowników dla jeszcze lepszej obsługi klienta.


Wreszcie, usługi IIoT spowodują, że „wielka zmiana załogi” będzie mniej przerażająca. Podobnie jak w punktach powyżej, jeśli chodzi o efektywność i produktywność pracowników, przechodząc od doświadczonych operatorów do następnej generacji, są dwie wymowne statystyki dotyczące starzenia się siły roboczej:
·    50% wszystkich pracowników rafinerii przejdzie na emeryturę w ciągu najbliższych 5 do 7 lat

Tak więc w krótkim czasie ludzie, którzy od urodzenia są otoczeni technologią, będą stanowić większość siły roboczej. Oznacza to przejście ze średniego wieku pracowników wynoszącego 50+ do nowej gwardii 20-kilku-latków, którzy mają znacznie mniej doświadczenia i bardzo różne sposoby pracy. Niwelowanie tej luki będzie wymagać od narzędzi cyfrowych nie tylko przechwytywania wiedzy starszych pracowników przed przejściem na emeryturę, ale także udostępnienia jej nowej generacji w sposób, który wspiera ich preferencje dla praktyk w pracy cyfrowej - narzędzia takie jak aplikacje rozszerzonej rzeczywistości, dynamiczne kody QR i dostęp do łatwego wsparcia online.

Jakie unikalne usługi opracowałeś lub doświadczyłeś wraz z pojawieniem się IIoT?

Aby przeczytać więcej treści od Grega, odwiedź blog Schneider Electric tutaj: http://blog.schneider-electric.com/author/gconary/.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, wątpliwości czy uwagi, zapraszamy do kontaktu! Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku, w godz. 8:00 – 16:00.
Tel: +48 32 256 25 33
E-mail: info@pf-electronic.pl

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

TSN: Wielki krok naprzód w ewolucji Ethernetu ... i tu już dziś

Dr Oliver Kleineberg
Ethernet od prawie trzydziestu lat służy operatorom sieci i podczas gdy na przestrzeni lat bardzo się rozwinął, to najbardziej „rewolucyjny” skok ewolucyjny pojawia się dokładnie w tej chwili. Nowe ulepszenie technologii nosi nazwę "Time-Sensitive Networking (TSN)". Mimo że jego potężne funkcje zwiększające wartość są nadal sprawdzane (bardzo skutecznie!) w sieciach testowych i demonstracyjnych, operatorzy sieci w rzeczywistości mogą zacząć korzystać z tej technologii od razu.

Lubię myśleć o TSN jako "Ethernet Plus", ponieważ jest to nie tyle "nowy" protokół, co wzmocnienie Ethernetu. TSN stoi na barkach czegoś bardzo skutecznego i udanego, a czyni go jeszcze lepszym.
Połącz odmienne sieci w jedno - z gwarancjami dostawy i pełną interoperacyjnością Kluczową wartością - którą dodaje TSN do zastosowań przemysłowych, jest zdolność do ujednolicania sieci, które były z konieczności oddzielne w przeszłości, dzięki czemu użytkownicy mogą cieszyć…

Wskazówki dotyczące prawidłowego podłączenia kabla VFD

Peter Cox
Ilość napędów o zmiennej częstotliwości we współczesnych obiektach przemysłowych znacznie zwiększyła się w ostatnich latach. Nic dziwnego - regulując prędkość i napięcie silnika, aby sprostać zmieniającemu się w czasie rzeczywistym zapotrzebowaniu procesowemu, VFD pomagają zapewnić cenne korzyści, takie jak zwiększona energooszczędność, dokładniejsza kontrola procesu i mniejsze zużycie kosztownych urządzeń. Niestety, korzystanie z VFD nie zawsze jest tak proste, jak po prostu podłączenie urządzenia do sieci.
Aby dowiedzieć się więcej o zaletach kabla VFD, pobierz nasz bezpłatny raport "The Case for VFD Cable to Achieve System Reliability and Safety".

Podłączenie kabla VFD nie jest tym samym co podłączenie standardowego kabla. Istnieje wiele mylnych informacji i nieporozumień związanych z tym faktem i, świadomie lub nieświadomie, często użytkownicy idą na "skróty" w procesie instalacji. A to może spowodować poważne problemy w Twojej działalności. Oto kilka ws…

Pytania dotyczące wdrażania Industrial IoT? IIC ma odpowiedzi.

Jeff Lund
Industrial Internet Consortium (IIC) to globalna organizacja działająca na rzecz przyspieszenia pomyślnego wdrażania narzędzi Industrial Internet of Things (IIoT) w organizacjach wszelkiego rodzaju. Została założona w marcu 2014 r. na podstawie porozumienia między AT&T, Cisco, General Electric, IBM i Intel i obecnie ma ponad 260 członków zlokalizowanych w 30 krajach, a setki innych, nie będących członkami, korzysta z jego zasobów.
Według organizacji, jej misja polega na "dostarczaniu godnego zaufania IIoT, w którym systemy i urządzenia na świecie są bezpiecznie połączone i kontrolowane, aby zapewnić transformacyjne wyniki". Inny opis stwierdza, że ​​"IIC to otwarta, neutralna ‘piaskownica’, w której przemysł, środowisko akademickie i rząd spotykają się, by współpracować, wprowadzać innowacje i stwarzać odpowiednie warunki." Oba opisy są moim zdaniem bardzo trafne. Korzyści, które zapewnia IIC, są ogromne - organizacja zauważa, że ​​chociaż Internet przem…